Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання (технологій) у 2012/2013 н.р. Олімпіада з трудового навчання (технологій) складатиметься з 3-х турів: творчого (теоретичного) туру, комплексної роботи та захисту проекту. Творчий (теоретичний) тур. Учасникам буде запропоновано виконати завдання творчого характеру. Наприклад: сконструювати т[l]ехнологічний пристрій для вирощування розсади, спроектувати підставку під квіти, проаналізувати запропоновані матеріали та вибрати один з них для виготовлення певного виробу; проаналізувати переваги і недоліки окремих пристроїв, інструментів, матеріалів тощо. На виконання завдання передбачено 2 години (тут і надалі береться астрономічний час). Максимальна кількість балів за теоретичний тур – 20. Комплексна робота. Учасникам олімпіади буде запропоновано виготовити виріб. Для дівчат це може бути: головний убір, спідниця,гольник, наволочка, фартух, головний убір, прихватка тощо. Для хлопців – дитяча іграшка, стільчик, вішалка, підставка під гарячий посуд тощо. При проектуванні виробу учасникам буде надана інформація в друкованому чи електронному вигляді. Для виконання зазначеного завдання дівчатам потрібно мати набір для рукоділля (голки, нитки, нитки для вишивання та в’язання, гачок для плетіння, шпиці для в’язання тощо). Хлопці матимуть можливість використовувати інструменти і матеріали для виготовлення та оздоблення на власний розсуд (різці, випалювачі, штампи тощо). Після завершення виготовлення учасники презентуватимуть свій виріб членам журі. На виконання завдання передбачено 6 годин. Робота оцінюватиметься в 60 балів. Захист проекту. Під час захисту проекту учасники представлятимуть дом ашні роботи, презентуватимуть їх (5-7 хв) та відповідатимуть на запитання членів журі (3-5 хв) щодо процесу виготовлення, особливостей конструкції, підбору конструкційних матеріалів тощо. Теми проектів: - хлопці 9 класу – «Ручка для письма»; - дівчата 9 класу – «Пальчиковий театр» (не менше 2-ох фігур на тему українських народних казок); - хлопці 11 класу – «Пристосування для реалізації мого хобі»; - дівчата 11 класу – «Народна лялька». Вироби мають бути не громіздкими та виконуватись у межах 12 годин для 9 класу і 18 годин для 11 класу. До виробу потрібно додати пояснювальну записку в друкованому вигляді (Word 2003) та презентацію проекту (Рower Point). Максимальна кількість балів за виконання завдань третього туру – 40.
|