2 листопада 2012 року
на базі Добровеличківського МНВК пройшла районна науково-практична конференція
з проблеми: "Наступність у світлі вимог до формування компетентності
дошкільника і учня початкової школи та налагодження взаємодії ЗНЗ та ДНЗ",
учасниками якої були керівники загальноосвітніх та дошкільних навчальних
закладів району.
З
вітальним словом до присутніх звернулася Силенко Л.В., начальник відділу
освіти. Вона наголосила на важливості даного питання у світлі сьогоднішнього
реформування змісту освіти та відзначила, що завданнями конференції є:
ознайомлення учасників з оновленою нормативно-правовою базою щодо реалізації наступності між ДНЗ та
школою; особливостями державного стандарту початкової загальної освіти та
Базової програми розвитку дітей дошкільного віку „Я у Світі”, „Впевнений
старт”, знайомство з векторами реалізації наступності між ДНЗ та початковою школою.
Перед
педагогічними працівниками виступили Бондаренко В.В., методист РМК, яка
ознайомила з основними напрямами в
організації роботи з дітьми дошкільного віку за Базовим компонентом
дошкільної освіти та окреслила «Портрет» дошкільника напередодні його вступу до
школи.
З умовами та специфікою реалізації програм «Я у світі» і
«Впевнений старт» присутніх ознайомила І.Назарова, завідуюча Липнязького ДНЗ.
Про досвід
забезпечення наступності між дошкільним начальним закладом та початковою школою
шляхом реалізації програми «Впевнений старт» розповіла О.Зоря,
вихователь-методист Добровеличківського ДНЗ "Ромашка".
Завідуюча РМК
Калашник О.А. зробила порівняльний аналіз Державних стандартів початкової
загальної освіти 2005 та 2011 років, а вчителі початкових класів Канівець І.А.
(Помічнянська ЗШ №2), Зогова О.Т. (Помічнянська ЗШ №3) та Шеремет Н.В.
(Липнязька ЗШ №1) ознайомили керівників навчальних закладів з вимогами
навчальних програм для учнів 1 класів з математики, навчання грамоти та
природознавства.
Далі керівники
шкіл продовжували практичну частину конференції у ДНЗ "Ромашка", де
педагоги поринули у світ дитинства та відвідали відкриті заняття: «Мелодії
осіннього лісу» (Є.Стаднік, вихователь старшої групи), «Завітала осінь в рідний
край» (О.Дрогуль, вихователь старшої групи), "Зустріч з веселим
Капітошкою» (Н.Васільєва, вихователь середньої групи).
А із завідуючими
ДНЗ провели практичні заняття вчителі початкових класів, чий педагогічний
досвід по праву вважається перспективним: О.Зогова (Помічнянська ЗШ №3): "
Технологія саморозвитку – модель особистісно зорієнтованого підходу до навчання
і виховання учнів (за методикою
М.Монтессорі)"; С.Олександрович (Помічнянська ЗШ №1): "Формування
визначень понять з використанням СФП (системно-функціонального підходу)";
В.Баранчук (ДОбровеличківська ЗШ №1): "Ігрова діяльність як спосіб
подолання труднощів у навчанні молодших школярів"; Т.Врадій
(Добровеличківська ЗШ №1): "АРТ-терапія та казкотерапія: на допомогу
вчителю, вихователю, психологу."
Керівникам
навчальних закладів надані методичні поради щодо введення в практику загальних форм методичної
роботи для педагогів дошкільних установ та початкової школи.
Учасники
конференції прийшли до спільного висновку: щоб забезпечити реальну
перспективність і наступність у роботі дошкільного закладу та школи важливо
дотримуватись певних умов:
співробітництво має бути довготривалим і нерозривним;
робота - системною і
плановою;
завдання - комплексними та інтегрованими.
|