ПОЛОЖЕННЯ
про
науково-методичну раду районного методичного кабінету
1. Загальні положення
Науково-методична рада є колегіальним органом керівництва методкабінетом.
Науково-методична
рада районного методичного кабінету (дальше Рада) створюється з метою
вдосконалення змісту освіти і його навчально-методичного забезпечення.
З метою
координації науково-методичної, експериментально-дослідницької діяльності та
методичного забезпечення навчально-виховного процесу Рада у своїй діяльності
керується законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про
позашкільну освіту», «Про дошкільну освіту», постановами Кабінету Міністрів
України, наказами органів управління освіти всіх рівнів із питань
навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної та проектно-дослідницької
діяльності, а також чинним Положенням
Рада є
консультативним органом із питань організації науково-методичної роботи в
закладах освіти району.
2. Мета
створення Ради районного методичного кабінету
2.1. Рада створюється для
розв'язання таких завдань:
- удосконалення змісту освіти в
закладах освіти району;
- визначення перспективи розвитку
базового та варіативного компонентів освіти;
- упровадження
інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес;
- координація діяльності методичних
об'єднань та інших структурних підрозділів методичної служби району,
спрямованої на розвиток науково-методичного забезпечення навчально-виховного
процесу;
- розроблення основних напрямів
науково-методичної роботи в районі;
- формування мети та завдань
методичної служби, організації науково-методичного забезпечення навчальних
програм, розроблення навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів;
- організація
науково-експериментальної та проектно-дослідницької діяльності, спрямованої на
освоєння нових педагогічних технологій, розроблення авторських програм,
апробацію навчально-методичних комплексів;
- розроблення заходів з вивчення,
узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду вчителів
району; участь в атестації педагогічних працівників;
- організація консультацій для
вчителів району з проблем удосконалення професійної компетенції та
майстерності, методики проведення різноманітних видів занять та їх
навчально-методичного та матеріально-методичного забезпечення;
- проведення педагогічних і методичних
експериментів з пошуку апробації нових технологій, форм і методів навчання;
- професійне становлення молодих
спеціалістів;
- виявлення, узагальнення та
розповсюдження позитивного педагогічного досвіду педагогічних працівників;
- організація взаємодії з
навчальними закладами, науково-дослідними установами з метою обміну
досвідом та інноваційними технологіями в галузі освіти;
- упровадження в навчально-виховний
процес сучасних навчально-методичних і дидактичних матеріалів, програмного
забезпечення, автоматизованих систем інформаційного забезпечення занять,
інформаційно-бібліотечних систем;
- розроблення
програмного забезпечення для проведення навчальних занять і впровадження їх у
навчально-виховний процес.
3. Основні завдання
Ради
3.1.
Рада:
- спрямовує роботу педагогів на
реалізацію науково-методичної проблеми району;
- розглядає та здійснює експертизу
цільових проектів, програм базового та варіативного рівнів освіти,
навчального плану та авторських, експериментальних, адаптованих програм;
- визначає основні напрями
психолого-педагогічних досліджень.
4. Склад та
порядок роботи Ради
Склад Ради та порядок її роботи визначається цим
Положенням та затверджується наказом відділу освіти.
До складу Ради входять
керівники структурних підрозділів методичної служби, досвідчені вчителі,
головні спеціалісти відділу освіти.
Керує роботою Ради завідувач
районним методичним кабінетом. Для забезпечення та координації роботи з членів
Ради обирається секретар.
У межах Ради можуть формуватися
секції з різноманітних напрямів діяльності (проектно-дослідницька,
інноваційна, діагностична, розроблення змісту освіти,
інформаційно-комунікаційні технології тощо).
Робота Ради здійснюється
відповідно до річного плану, який складається головою Ради, розглядається на її
засіданні та затверджується наказом відділу освіти.
Основною формою роботи Ради є її
засідання:
- засідання Ради проводяться за
необхідності, але не рідше одного разу на квартал;
- Рада може ухвалювати рішення лише у
тому випадку, якщо на її засіданні присутні більше половини її членів;
- усі рішення ухвалюються відкритим
голосуванням за більшістю голосів;
- хід обговорення питань і рішення,
ухвалені на засіданні Ради, оформлюються протоколом;
- з кожного питання, що обговорюється
на засіданні Ради, приймаються рекомендації, які фіксуються в журналі
протоколів;
- рекомендації та протокол засідання
підписуються головою та секретарем Ради.
5. Права та
обов'язки Ради
5.1. Рада має право вносити пропозиції до районного
методичного кабінету щодо:
- направлення вчителів і класних
керівників у творчі відпустки з метою вивчення перспективного педагогічного
досвіду, участі в наукових конференціях;
- заохочення вчителів і класних
керівників, які успішно впроваджують передові технології навчання та
виховання, розробляють оригінальні авторські програми, беруть активну участь у
дослідно-експериментальній, пошуково-дослідницькій, науково-методичній і
проектно-дослідницькій діяльності;
- зміцнення матеріально-технічної бази
та навчально-методичного комплексу для реалізації авторських програм.
5.2. Рада зобов'язана:
- заслуховувати звіти керівників
методичних об'єднань та інших структурних підрозділів;
- залучати вчителів і класних
керівників до співпраці щодо реалізації поставлених перед педагогічним
колективом завдань;
- готувати пропозиції вчителям щодо
шляхів підвищення їхньої кваліфікації;
- рекомендувати педагогам різноманітні
форми підвищення кваліфікації;
- пропонувати кандидатури вчителів для
участі в конкурсах «Учитель року», «Класний керівник року».
6. Контроль
за діяльністю науково-методичної ради
6.1. У своїй діяльності Рада
підзвітна колегії відділу освіти. Контроль за діяльністю Ради здійснюється
начальником відділу освіти відповідно до плану науково-методичної роботи.
|