ПОЛОЖЕННЯ
про районний опорний навчальний заклад
1.Загальні положення
1.1. Цим
Положенням визначені умови надання навчальному закладу статусу районного
опорного закладу освіти, його науково-методичне, нормативно-правове та організаційне забезпечення.
1.2. Районний
опорний заклад освіти є кращим навчальним закладом щодо організації освітнього
процесу з обраної проблеми, апробації та впровадження інноваційних технологій, розробки
науково-методичного та навчально-методичного
забезпечення. базою для
підвищення професійної майстерності педагогічних працівників.
1.3. Діяльність
районного опорного закладу освіти базується на науковому аналізі сучасної
педагогічної теорії і практики та відповідає загальним тенденціям,
цілям, напрямам і перспективам розвитку національної та регіональної системи освіти.
1.4. Заклад
освіти, якому надано статус районного опорного закладу освіти, у своїй діяльності
керується Законами України "Про освіту", "Про загальну середню
освіту", "Про дошкільну освіту", "Про позашкільну
освіту", Положенням про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, Положенням
про загальноосвітній
навчальний заклад, цим Положенням і власним Статутом.
2. Мета,
завдання та напрями діяльності районного опорного
закладу освіти
2.1. Головною метою
діяльності закладу є розробка та застосування сучасних педагогічних технологій, апробація освітніх інновацій, що покращать результати навчально-виховного процесу; презентація
та поширення результатів діяльності
закладу освіти за визначеною проблемою (темою).
2.2.
Основними завданнями діяльності районного опорного закладу є:
•
виявлення та підтримка творчих педагогів,
підвищення їх ролі у виконанні
основних завдань, покладених на заклади освіти Законами України "Про освіту", "Про загальну
середню освіту", "Про дошкільну освіту", "Про позашкільну освіту", та іншими нормативно-правовими актами;
•
накопичення й обмін інформацією про сучасні
науково-методичні, дидактичні,
виховні, управлінські, наукові та практичні досягнення з визначеної
проблеми;
•
пошук сучасних ефективних та оптимальних
форм і методів організації навчально-виховного процесу;
•
моніторинг інноваційної діяльності;
•
презентація навчально-методичної літератури.
2.3.
Районний
опорний заклад освіти розробляє програму діяльності та плани роботи щодо її реалізації.
2.4.
Районний
опорний заклад освіти спільно з районним методичним кабінетом відділу
освіти проводить таку діяльність:
•
вивчає, узагальнює і впроваджує в освітній
процес передовий педагогічний досвід з проблеми;
•
організовує роботу з апробації педагогічних
технологій та навчальної літератури;
•
проводить консультації й організовує
співпрацю всіх зацікавлених працівників району з визначеної проблеми;
•
презентує сучасні технології навчання
й виховання;
2.5.
Районний методичний
кабінет відділу освіти спільно з районним опорним закладом освіти
проводить таку діяльність:
•
Організовує та проводить збір, аналіз
і збереження інформації про стан розробленості проблеми в закладах
освіти району;
•
організовує та проводить навчально-методичні
семінари, конференції і наради з
визначеного напряму модернізації регіональної освітньої системи;
•
координує
роботу із закладом освіти
• координує діяльність закладів освіти (що працюють над певною проблемою) з метою обміну досвідом, надання
практичної допомоги в реалізації
передових педагогічних ідей.
2.6.
Організовує роботу районного опорного закладу освіти його керівник.
3. Порядок надання та зняття статусу районного
опорного закладу освіти
3.1. Статус районного
опорного закладу освіти може бути наданий дошкільному, загальноосвітньому, позашкільному закладу незалежно від форми їх власності та
підпорядкування терміном на 5 років.
3.2. Для надання
статусу районного опорного закладу освіти керівником закладу подається заявка встановленого зразка на розгляд
районної експертної комісії.
3.3. Заявка має
містити:
• лист-подання на ім'я голови районної
експертної комісії про надання
статусу;
• витяг з рішення педагогічної ради про
ініціювання надання закладу освіти
статусу районного опорного закладу освіти;
• інформацію про навчальний заклад (повна
назва, юридична адреса, контактні
телефони);
• програму діяльності щодо розробки і
впровадження культурно-освітньої ініціативи;
• опис змісту ініціативи, обґрунтування її
значимості для розвитку регіональної системи освіти;
• пропозиції щодо можливості
трансформації результатів дослідження
3.4.
На підставі висновків районної експертної комісії приймається рішення колегії відділу
освіти райдержадміністрації про надання статусу районного опорного
закладу освіти та видається відповідний наказ начальника.
3.5. Районні
опорні заклади освіти раз у два роки звітують про зміст та результати
діяльності на колегії відділу освіти
3.6. Звіт може бути
представлений у письмовому вигляді (опис діяльності та методичні рекомендації, освітні навчальні програми, пакет нормативних документів тощо) або у вигляді
виступу про результати чергового етапу реалізації програми.
3.7.
Усі
звітні матеріали проходять експертизу з метою визначення доцільності впровадження досвіду в масову
практику на рівні району.
3.8.3а умови відсутності чергового звіту
експертна комісія порушує клопотання про зняття статусу районного
опорного закладу освіти.
4.Управління районним опорним закладом освіти
4.1.
Стратегічне управління та науково-методичний супровід діяльністю районного
опорного закладу освіти здійснює районний методичний кабінет відділу освіти.
4.2.
Безпосереднє організаційне управління здійснює керівник районного опорного закладу
освіти.
|