Відповідно
до наказу начальника відділу освіти, молоді та спорту районної державної
адміністрації від 23 лютого 2013 року №
66 «Про проведення
вивчення рівня навчальних досягнень учнів з всесвітньої історії у 6 класах», з
метою вивчення рівня засвоєння учнями програмового матеріалу відповідно до
Державного стандарту середньої загальної освіти, виконання в загальноосвітніх
навчальних закладах району навчальних програм з базових дисциплін, з 8 по 12
квітня 2013 року було проведено вивчення
рівня навчальних досягнень учнів з історії України, всесвітньої історії
(інтегрованого курсу) в 6 класах.
Вивчення рівня
навчальних досягнень учнів проводилось
за тестовими завданнями, підготовленими
районним методичним кабінетом, в усіх
загальноосвітніх навчальних закладах району, крім тих, де відсутні шості класи (Новолутківська ЗШ І-ІІ ст., Юр’ївська ЗШ І-ІІ ст.,
Андріївська ЗШ І-ІІ ст., Федорівська ЗШ І-ІІ ст., Любомирська ЗШ І-ІІ ст.)
Всього у тестуванні взяло
участь 299 учнів, з них знання
початкового рівня показали 20 учнів (7%), середнього – 96 учні (35 %),
достатнього – 112 учнів (40%), високого – 50 учнів (18 %). Більшість
шестикласників засвоїла програмовий матеріал на середньому та достатньому
рівнях - 75% (додатки 1,2). В більшості навчальних закладів
відсутні показники початкового рівня. Щодо досягнень високого рівня, то цей
відсоток найвищий в учнів Помічнянської
ЗШ І-ІІІ ст. №1 (62%), Тишківської ЗШ І-ІІІ ст. №2 (55%). Не показали високого
рівня знань учні Добровеличківської ЗШ
І-ІІІ ст. №1, Липнязької ЗШ І-ІІІ ст. №2, Перчунівської ЗШ І-ІІІ ст., Олександрівської ЗШ І-ІІІ ст.,
Карбівської ЗШ І-ІІ ст., Марківської ЗШ І-ІІ ст., Миколаївської ЗШ І-ІІ ст., Піщанобрідської ЗШ І-ІІ ст.
Визначивши
успішність учнів за формулою Р=А:С, де А-кількість учнів, що мають середній,
достатній і високий рівень (від 4 до 12
балів), а С – загальна кількість
учнів, одержуємо, що за І семестр успішність шестикласників з всесвітньої
історії становить 96 %, а за наслідками
тестування – 86% (різниця – 10%).
Якість
засвоєння навчального матеріалу (Q = В:С, В – кількість учнів, що мають
достатній і високий рівень (від 7 до 12 балів), С – загальна кількість учнів)
за І семестр становить 56 %, а за наслідками тестування – 49% (різниця – 7%).
Результати тестування засвідчили, що в основному,
учні володіють навчальним матеріалом у межах програмових вимог з історії на середньому та достатньому рівнях.
Аналіз
робіт показав, що в переважній більшості учні справилися із завданнями
початкового і середнього рівнів складності.
Частина учнів мають поверхневі
знання з термінології, допускали неточності при написанні власних назв, не
повністю вироблені навички узагальнення набутих знань. 87 % шестикласників не приступили до
виконання завдань високого рівня складності.
Аналіз
даних за довідками адміністрації навчальних закладів свідчить, що кількість вичитаних годин з історії та
кількість тематичних оцінювань в основному
відповідають вимогам програм. Протягом останніх 5-ти років питання,
пов’язані із станом викладання історії в загальноосвітніх навчальних закладах
району розглядались на засіданнях педагогічних рад та відображались в
наказах всіх загальноосвітніх навчальних
закладів.
Методист РМК І.Ткаченко
Рекомендації
науково-методичної ради районного методичного
кабінету
відділу освіти, молоді та спорту
Добровеличківської
райдержадміністрації
від 14.06.2013 року
Протокол №4
Заслухавши
та обговоривши довідку методиста районного методичного кабінету Ткаченко
І.Г. про результати вивчення рівня
навчальних досягнень учнів з історії
України, всесвітньої історії (інтегрованого курсу) у 6
класах ЗНЗ району, науково-методична рада районного
методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту
РЕКОМЕНДУЄ:
1. Керівникам загальноосвітніх навчальних
закладів:
1.1. Проаналізувати результати проведеного
вивчення рівня навчальних досягнень учнів з історії у 6 класах в порівнянні з
результатами за І семестр.
1.2. Питання про результативність
проведеного вивчення рівня навчальних досягнень учнів розглянути на засіданнях шкільних методичних
об’єднань вчителів суспільно-гуманітарного циклу.
2. Вчителям
історії:
2.1. При викладанні дотримуватись вимог та
критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
2.2.
Продовжити практику формування вчителями на уроках історії учнівських
компетентностей.
3.Районному методичному кабінету відділу
освіти, молоді та спорту:
3.1.
Проаналізувати результати проведення вивчення рівня навчальних досягнень учнів
з історії (6 клас) на засіданні районного методичного об’єднання вчителів історії та правознавства.
Голова ради
О.Калашник Секретар Т.Кулик
|