Відповідно до наказу начальника
відділу освіти від 18.02.2013 року №57
«Про проведення вивчення рівня навчальних досягнень учнів з географії
материків», з метою вивчення рівня успішності та якості засвоєння навчального
матеріалу з географії учнями 7–х класів загальноосвітніх навчальних закладів з
15 квітня по 19 квітня 2013 року було проведено вивчення навчальних досягнень учнів
з географії.
Тестування проводилось за
тестовими завданнями в усіх загальноосвітніх навчальних закладах, крім тих, де
відсутні сьомі класи (Дружелюбівська ЗШ І-ІІІ ст., Марківська ЗШ І-ІІ ст., Миколаївська ЗШ І-ІІ
ст.).
Результати виконання учнями завдань
засвідчили, що в основному учні володіють навчальним матеріалом в межах програмових вимог. Переважна більшість учнів
орієнтуються в географічних термінах, мають поняття про основні географічні
закономірності, що вивчаються в курсі
географії материків.
Типові помилки, виявлені під час
перевірки тестових робіт: невміння виділяти спільні та відмінні риси природи
материків, встановлення відповідності між природними зонами та представниками рослинного і тваринного світу,
встановлення залежності у розміщенні форм рельєфу та тектонічних структур,
незнання причин, що сприяли виникненню африканських пустель. При виконанні
завдань третього рівня з відкритою відповіддю учні поверхово розкрили зміст
питань, у більшості учнів виникли труднощі при їх виконанні, а частина школярів
взагалі не приступали до виконання завдань цього рівня. Майже всі учні, які
виконували завдання третього рівня, дали короткі стислі
відповіді, продемонструвавши невміння висловити власну думку, пояснити
географічні процеси і закономірності.
Частина учнів не змогли знайти
відповідність між назвами течій та їх характером. Має місце незнання процесів, що приводять до утворення
різних типів повітряних мас. Недостатньо засвоєні знання про історію дослідження
материків. Семикласники не вміють давати характеристики географічних об’єктів
та явищ, не всі розуміють закономірності
формування рельєфу та кліматичних умов материків. Наприклад, деякі учні
не змогли пояснити причини випадання
найбільшої кількості опадів на материку Південна Америка та виразу «Австралія –
це материк, де все навпаки». Викликали труднощі завдання типу «Чи згодні ви з
наведеним твердженням?».
Аналіз даних за довідками
адміністрацій навчальних закладів свідчить, що кількість вичитаних годин з
географії та тематичних оцінювань в основному відповідають вимогам програм.
Питання стану викладання географії періодично виносяться на розгляд
педагогічних рад та відображаються в наказах керівників шкіл.
Методист районного методичного кабінету В.Тущенко
Рекомендації
науково-методичної ради районного методичного
кабінету
відділу освіти, молоді та спорту
Добровеличківської
райдержадміністрації
від 14.06.2013 року
Протокол №4
Заслухавши
та обговоривши довідку методиста районного методичного кабінету Тущенко В.І.
про результати вивчення рівня навчальних досягнень
з географії учнів 7 класу, науково-методична рада
районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту
РЕКОМЕНДУЄ:
1.Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів:
1.1.
Глибоко проаналізувати стан викладання географії.
1.2.
Проаналізувати результати проведеного вивчення рівня навчальних досягнень учнів
з географії у порівнянні з результатами за І семестр.
1.3.
Винести питання про результативність проведеного вивчення навчальних досягнень
учнів на розгляд шкільних методичних об’єднань.
1.4.
Посилити контроль за станом викладання географії, на належному рівні проводити
директорські контрольні роботи.
2. Вчителям географії:
2.1. У
процесі викладання географії та оцінювання
учнів з предмету строго дотримуватись вимог та критеріїв оцінювання
навчальних досягнень.
2.2. Широко впроваджувати в
практику роботи тестові завдання, вправи на встановлення залежності між
географічними поняттями, вчити учнів у письмовій та усній формі встановлювати
причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки та узагальнення.
2.3. Формувати інтерес учнів до
історії дослідження материків, використовуючи для цього різні джерела
інформації.
2.4. Вимагати від школярів
чіткого засвоєння визначень основних географічних термінів і понять.
2.5. Поліпшити та удосконалити
роботу учнів з географічними та контурними картами.
2.6. Поповнити навчально-методичну
базу географічних кабінетів.
3. Методисту районного методичного кабінету
Тущенко В. І.:
3.1.
Проаналізувати результати вивчення на засіданні районного методичного
об’єднання вчителів географії.
3.2.
Вжити заходи щодо поліпшення результатів викладання географії. Голова ради О.Калашник
Секретар Т.Кулик
|