Відповідно до плану роботи
районного методичного кабінету, затвердженого наказом начальника відділу освіти
від 14 вересня 2012 року «Про організацію науково-методичної роботи з
педагогічними кадрами району в 2012/2013 н.р.», наказу начальника відділу
освіти, молоді та спорту від 10 квітня
2013 року № 155 «Про проведення дослідження щодо визначення рівня умінь учнів
2-4 класів розв’язувати задачі», з метою визначення рівня умінь молодших
школярів розв’язувати задачі в межах
програмового матеріалу відповідно до
Державного стандарту початкової загальної освіти, вивчення стану виконання
навчальної програми з математики в загальноосвітніх навчальних закладах району
у квітні 2013 року проведено
дослідження щодо визначення рівня учнів 2-4 класів розв’язувати задачі. У дослідженні взяли участь
педагоги початкової школи з 26 загальноосвітніх навчальних закладів, де
визначався рівень умінь розв’язувати задачі у 871 учня 2-4 класів. Не
забезпечили участь у дослідженні адміністрації Андріївської, Любомирської, Піщанобрідської ЗШ І-ІІ ступенів.
Аналіз результатів навчальних
досягнень учнів з математики за І семестр показав, що навчальний
матеріал учні засвоїли на початковому рівні – 2,9%, середньому - 25,9%,
достатньому – 41,9%, високому – 29,3%.
Узагальнюючи результати
проведеного дослідження, можна зробити висновок, що учні 2-4 класів в основному
на середньому й достатньому рівні вміють розв’язувати задачі. Детальний аналіз
виконаних завдань, даних учням для виконання у відповідності до вимог програми
з математики для початкових класів середньої загальноосвітньої школи, затвердженої
наказом Міністерства освіти і науки України від 20 червня 2006р. № 469,
свідчить, що з 265 учнів 2-го
класу:
1.Розв’язано задачу на збільшення числа в кілька разів – 100 учнів (37,7%)
2.Розв’язано задачу на знаходження суми – 158 учнів (59,6%)
3.Записують розв’язок задачі
виразом – 77 учнів (29%)
4.Записують розв’язок задачі арифметичними діями – 225 учнів (84,9%)
5. Записують розв’язок задачі із запитаннями – 40 учнів (15,1%)
6. Записують розв’язок задачі без запитань – 162 учні (61,1%)
7. Записують повну відповідь до
задачі – 206 учнів (77,7%)
8. Розв’язано задачу на знаходження третього доданка – 136
учнів (51,3%)
9. Розв’язано задачу на збільшення або зменшення числа на кілька
одиниць – 144 учні (54,3%)
З 301 учня 3 класу:
1. Розв’язано задачу на різницеве порівняння – 250
учнів (83,1%)
2. Розв’язано задачу на знаходження числа від частини –175
учнів(58,1%)
3. Розв’язанно складену задачу – 173
учні (57,5%)
4. Записують розв’язок
задачі виразом – 22 учні (7,3%)
5. Записують розв’язок задачі арифметичними діями – 274 учні (91%)
6. Записують розв’язок задачі із запитаннями – 90 учнів (29,9%)
7. Записують розв’язок задачі без запитань – 166 учнів (55,1%)
8. Записують повну відповідь
до задачі – 226 учнів (75%)
9. Розв’язано задачі не одним способом – 8 учнів (2,7%)
З 311 учнів 4 класу:
1. Розв’язано задачу на знаходження частини від числа – 253
учні (81,4%)
2. Розв’язано задачу на знаходження третього доданка – 72
учні (23,2%)
3. Розв’язано задачу на зведення до одиниці – 150
учнів (48,2%)
4. Розв’язано задачу на рух – 162 учні (52,1%)
5. Записують розв’язок
задачі виразом – 41 учень (13,2%)
6. Записують розв’язок задачі арифметичними діями – 274 учні (88,1%)
7. Записують розв’язок задачі із запитаннями – 94 учні (30,2%)
8. Записують розв’язок задачі без запитань – 172 учні (55,3%)
9. Записують повну відповідь
до задачі – 188 учнів (60,5%)
10. Розв’язано задачі не одним
способом – 22 учні (7%)
Аналіз стану викладання та рівень
навчальних досягнень учнів початкових класів виноситься на розгляд педагогічних
рад і знаходиться на контролі адміністрацій більшості загальноосвітніх
навчальних закладів, про що свідчать протоколи педагогічних рад та накази по
школах.
Не підлягали розгляду актуальні
питання в Гнатівській ЗШ, Тишківській ЗШ №2, Червонополянській ЗШ та
Перемозькій ЗШ. Не сформульовані конкретно питання для розгляду в зазначених
протоколах педагогічних рад і наказах по таких закладах: Добровеличківському
НВК №2, Гаївській ЗШ, Липнязькій ЗШ №2, Піщанобрідській ЗШ І-ІІІ ступенів,
Глинянській ЗШ, Карбівській ЗШ, Марківській ЗШ, Новолутківській ЗШ,
Олексіївській ЗШ та Перемозькій ЗШ.
Методист РМК
Л.Попроцька
Рекомендації
науково-методичної ради районного методичного
кабінету
відділу освіти, молоді та спорту
Добровеличківської
райдержадміністрації
від 14.06.2013 року
Протокол №4
Заслухавши
та обговоривши інформацію методиста районного методичного кабінету Попроцької
Л.М. про результати дослідження щодо визначення рівня вмінь учнів 2-4 класів
розв’язувати задачі, науково-методична рада районного методичного кабінету
відділу освіти, молоді та спорту
РЕКОМЕНДУЄ:
1. Адміністраціям
загальноосвітніх навчальних закладів:
1.1. Тримати на постійному
контролі стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів початкових класів
з математики.
1.2. Спонукати вчителів
початкових класів до систематичного опрацювання директивних документів МОН
України, департаменту освіти і науки Кіровоградської ОДА, КОІППО імені Василя
Сухомлинського та РМК відділу освіти, молоді та спорту Добровеличківської РДА.
2. Вчителям початкових класів:
2.1. В практиці викладання
предмету математика постійно дотримуватись програмових вимог.
2.2 Під час розв’язування задач
активно застосовувати методи формування процедурної компетентності.
2.3. Дотримуючись методичних
рекомендацій щодо усного і писемного мовлення навчати учнів правильному оформленню
розв’язку задач.
3. Районному методичному
кабінету:
3.1. В плани роботи семінарських занять
для вчителів початкових класів включити наступні питання:
- опрацювання наукових
праць С.О.Логачевської;
- методика розв’язування
задач різних видів;
- вимоги щодо запису розв’язку задач.
3.2. Провести семінар-консиліум з
проблеми наступності у викладанні математики у початковій та основній школі.
Голова ради
О.Калашник
Секретар
Т.Кулик
|