АНАЛІЗ РОБОТИ РАЙОННОГО
МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ ВІДДІЛУ ОСВІТИ ЗА
2011/2012 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Аналізуючи спільну діяльність установ освіти, районний методичний кабінет відділу освіти визначає пріоритетними напрями та завдання роботи на 2012/2013 н.р.: § Науково-методичне супроводження та реалізація завдань Указів Президента України, постанов уряду та Верховної Ради України, доктрин, концепцій, державних та регіональних програм, нормативно-правових документів з питань освіти. Проведення системних заходів, спрямованих на поліпшення якості освіти, приведення її у відповідність до визначених стандартів. § Реалізація Програми профільного навчання, системи професійної орієнтації, в тому числі на педагогічні професії, ресурсне забезпечення організації профільного навчання. § Науково-методичний супровід впровадження моделей організації навчально-виховного процесу, розвиток дошкільної та початкової ланки відповідно до базових програм розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» «Впевнений старт», Державної цільової соціальної програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, нового Державного стандарту початкової загальної освіти. § Підготовка педагогів до впровадження нового Державного стандарту загальної середньої освіти та нових навчальних програм для учнів 5-9 класів § Психологічно-соціальний супровід навчально-виховного процесу і методичної роботи в цілому, сприяння розвитку психолого-соціальної служби системи освіти району. Розвиток та удосконалення інклюзивної освіти дітей з особливими потребами.
§ Експертне вивчення і оцінка умов організації навчально-виховного процесу,
кадрового і навчально-методичного забезпечення, діяльності педагогічних
працівників, рівня навчальних досягнень школярів. Проведення
моніторингових досліджень якості освіти.
§ Науково-методична підтримка розвитку комп’ютеризації системи освіти району
та використання ІКТ в освітньому середовищі, виконання Державної цільової
програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних
закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» (постанова
Кабінету Міністрів України № 494 від 13.04.2010 р.), цільових проектів.
§ Організаційно-методичне забезпечення проведення зовнішнього незалежного
оцінювання випускників загальноосвітніх навчальних закладів.
§ Удосконалення
системи роботи з талановитими та обдарованими дітьми і молоддю, реалізація
районної програми роботи з обдарованою молоддю.
§ Формування дієвої системи стимулювання обдарованої молоді та її
наставників, запровадження сучасних методик виявлення, навчання, виховання та
соціально-педагогічної підтримки таких учнів, популяризації кращого
педагогічного досвіду роботи з обдарованими дітьми.
§ Вивчення,
узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду. Пошук і
підтримка молодих творчих учителів. Організація та проведення конкурсів
професійної майстерності педагогів.
§ Науково-методичний
супровід проектів «Школа майбутнього», Школа сприяння здоров’ю,
«Громадсько-активна школа».
§ Організація
апробації та моніторингових досліджень навчальної літератури, програмного
забезпечення. Забезпечення інформаційно-методичної та видавничої діяльності з
актуальних проблем системи освіти та на замовлення педагогічних працівників.
§ Удосконалення
змісту, методів та структури методичної роботи з педагогічними кадрами.
Формування готовності педагогічних працівників до освоєння та впровадження у
навчально-виховний процес сучасних інформаційних та комп’ютерних технологій.
§ Запровадження
програм, навчальних курсів, спрямованих на формування громадянської позиції
молоді.
§ Науково-методичний
та інформаційний супровід Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11
класів загальноосвітніх навчальних закладів України», формування у дітей та
учнівської молоді християнських загальнолюдських моральних цінностей.
Підготовка і підвищення кваліфікації педагогічних працівників для викладання
навчальних дисциплін духовно-морального спрямування.
§ Реалізація
програм, спрямованих на формування громадянської позиції дітей та молоді,
високих моральних та духовних цінностей школярів через залучення їх до участі у
дитячо-юнацьких молодіжних організаціях та патріотичних іграх. Забезпечення
співпраці, сприяння розвитку учнівського самоврядування та залучення
батьківської громадськості до вирішення завдань державно-громадського
управління закладами освіти.
§ Координація
навчальної та науково-методичної діяльності кабінету із відділом освіти, закладами післядипломної освіти, педагогічними
навчальними закладами, науковими установами.
§ Запровадження компетентнісного підходу в навчально-виховний процес закладів
освіти району.
§ Здійснення заходів по реалізації проблеми «Запровадження компетентнісно зорієнтованого підходу як основи
формування самодостатньої особистості педагога і школяра».
|