21 листопада 2014 року на базі Добровеличківського НВК № 2 відбувся районний семінар – практикум вчителів 3-х класів. Проблема «Самостійна робота як вид навчальної діяльності молодшого школяра» червоною лінією пройшла впродовж всього семінару.
Розпочато захід відвідуванням відкритого уроку літературного читання, де розглядалась тема: «Для чого людині серце» за творчістю А.Дімарова, який проводила вчитель в 3-го класу Михайленко Тетяна Юріївна. Урок був побудований з урахуванням диференційованого підходу в навчанні кожного третьокласника. Підготовчою діяльністю до розкриття теми була дослідницька діяльність, де учні виступали в ролі: народознавців, науковців та літературознавців. Впродовж уроку застосовувались елементи критичного мислення, а саме: «передбачення», що спонукало дітей до інтриги у визначенні істини проблемного питання. Активно використовувався досвід дітей. Також дана тема передбачає міжпредметні зв’язки, що активно і застосовувалось Тетяною Юріївною.
Продовженням семінару була участь вчителів у засіданні круглого столу, під час якого даний самоаналіз уроку Тетяною Юріївною та глибокий аналіз уроку колегами. В рамках круглого столу Михайленко Т.Ю. презентувала свій досвід з проблеми «Використання самостійної роботи на уроках», де висвітлила основні аспекти своєї діяльності з даного питання.
Наступним для обговорення стояло питання «Особливості реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти». Ведучою в розкритті основних напрямків даного питання виступила з презентацією вчитель початкових класів Добровеличківської ЗШ І-ІІІ ступенів №1 Малімон Інна Леонідівна. Зокрема відзначила, що модернізація освіти передбачає компетентнісний підхід, який тісно пов’язаний із такими підходами до навчання, як
- особистісно орієнтований (оскільки потребує трансформації змісту освіти, перетворення його з моделі для «всіх» на суб’єктивні надбання одного учня, що їх можна виміряти);
- діяльнісний (тому що може бути реалізований тільки в діяльності, тобто в процесі виконання конкретним учнем певного комплексу дій).
Крім того, Інна Леонідівна окреслила основні ключові компетентності та відзначила позитивні зміни у новій редакції Державного стандарту початкової загальної освіти. До обговорення долучались також колеги з висловлюваннями про позитивні та негативні сторони нових вимог, які ставить перед нами Держава.
На завершення ділової розмови з повідомленнями та інструктивними матеріалами виступила Попроцька Л.М., методист райметодкабінету відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації. Крім того, членами студії вчителів 3-х класів підведено підсумки та вироблено завдання, які потрібно виконати в період між засіданнями.
|