ВСТУП
Концепція
розвитку районного методичного кабінету відділу освіти Добровеличківської
райдержадміністрації на 2013-2017 роки визначає цілі і завдання установи у
справі розвитку професіоналізму кадрового потенціалу, вдосконалення системи
науково-методичної роботи з педагогічними кадрами району.
Основними
передумовами розробки концепції є необхідність методичної підтримки
модернізаційних процесів в освіті.
Стратегічними
напрямками діяльності і розвитку районного методичного кабінету визначено: - запровадження компетентнісно зорієнтованого підходу в
освіті як основи формування самодостатньої особистості педагога і школяра;
- методичне забезпечення профільного навчання у старшій
школі;
- запровадження новітніх інформаційно-комунікаційних
технологій;
- упровадження моніторингу якості освіти.
Концепція розвитку науково-методичної діяльності
базується на теоретико-методологічній основі (Конституція України, Національна
доктрина розвитку освіти України у ХХІ ст., закони України «Про освіту», «Про
загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про дошкільну освіту»,
нормативно-правові документи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту
України), де чітко визначені вимоги до орієнтації науково-методичної та
дослідно-експериментальної діяльності щодо розвитку ініціативи, творчості
педагогічних працівників.
М І С І Я
РАЙОННОГО МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ
Забезпечення
післядипломної освіти в міжкурсовий період відповідно до державної політики в
галузі освіти з урахуванням регіональних
потреб і запитів в умовах орієнтації педагога на особистість дитини, учня.
Методичний
кабінет є з’єднувальною ланкою в системі КОІППО – РМК – РМО, що дає змогу повніше задовольнити практичні запити керівних і педагогічних кадрів, а також дозволяє
враховувати особливості розвитку освіти в конкретному навчальному закладі.
Районний
методичний кабінет – організація, яка навчає і навчається.
МЕТА ДІЯЛЬНОСТІ ТА РОЗВИТКУ
РАЙОННОГО МЕТОДИЧНОГО
КАБІНЕТУ
Мета діяльності
районного методичного кабінету визначена Положенням про районні (міські)
методичні кабінети (центри):
- науково-методичне забезпечення системи загальної
середньої, дошкільної та позашкільної освіти;
- організація науково-методичної роботи;
- підвищення кваліфікації та професійного рівня
педагогічних працівників загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних
закладів, розвиток їхньої творчої ініціативи у міжкурсовий період.
Мета
розвитку районного методичного кабінету – вдосконалення навчально-виховної та
методичної системи освіти району на основі формування та розвитку компетентного
педагога, у тому числі методиста РМК як модератора, андрогога, фасилітатора,
координатора.
ЗАВДАННЯ
РАЙОННОГО МЕТОДИЧНОГО
КАБІНЕТУ
- забезпечення особистісно зорієнтованого підходу до
педагогів, постійне вдосконалення педагогічної майстерності в міжкурсовий
період;
- модернізація форм, змісту й методів розвитку професійної
компетентності педагогічних працівників;
- моніторинг якості освіти, показників роботи педагогів для
власної корекції вдосконалення їхньої діяльності;
- осмислення перспективного педагогічного досвіду, що передбачає
його створення, узагальнення, оцінювання, впровадження, поширення;
- залучення вчителів
до інноваційної діяльності;
- створення баз даних;
- співпраця з науковими установами, вищими навчальними
закладами з питань підвищення кваліфікації та вдосконалення професійної
майстерності педагогічних кадрів;
- оптимізація системи підготовки вчителів до своєчасного
виявлення, соціальної підтримки та створення умов для навчання й розвитку
обдарованої молоді;
- удосконалення підготовки вчителів до навчання та виховання
дітей в умовах профільного навчання, інклюзії та інтеграції;
- інформаційно-видавнича діяльність.
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОЗВИТКУ
Основними
принципами діяльності та розвитку районного методичного кабінету є:
- гуманізація, що передбачає утвердження людини як найвищої
соціальної цінності;
- демократизація, спрямована на розширення впливу
громадської думки на прийняття
адекватних управлінських рішень;
- динамічність та оперативність реагування та потреби
суспільства, педагогічного загалу району, окремого педагога;
- відповідність змісту освіти державним вимогам та освітнім
стандартам з урахуванням регіональних особливостей і потреб;
- науковість - інтеграція освіти, досвіду і науки;
- гнучкість – здатність сприйняття нових підходів та
переосмислення традиційних;
- варіативність форм, змісту й методів розвитку професійної
компетентності педагогічних працівників;
- системність і послідовність, що забезпечує цілісне
бачення результатів підготовки вчителя до роботи в сучасних умовах;
- інноваційність, що забезпечує відповідність сформованості компетенцій
педагога вимогам суспільства;
- партнерство, що передбачає створення партнерських
стосунків між усіма суб’єктами освітнього процесу.
УМОВИ РОЗВИТКУ
Умовами розвитку
районного методичного кабінету є:
- активна реалізація інновацій;
- перехід від управління об’єктами до управління процесами
з позитивними змінами;
- сучасне інформаційно-комунікаційне середовище для діяльності РМК та навчальних закладів
району;
- сприйняття переваг дистанційного навчання педагогів;
- ефективне використання інформаційно-комунікаційних
технологій;
- мотивація педагогів до засвоєння інновацій;
- високий рівень науково-методичного потенціалу,
матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення;
- спільний освітній простір на основі відкритої взаємодії з
іншими системами;
- створення цілісної системи інформаційно-аналітичної
діяльності управлінських та методичних структур;
- системне впровадження перспективного досвіду;
- готовність до публічної презентації інноваційного
досвіду;
- здатність до самореалізації, реалізації життєвої мети та
завдань, розв’язання певних проблем;
- реалізація проекту
«Креативний методист».
ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ
- оптимізація та модернізація структури методичної роботи
на основі соціально-педагогічного аналізу професійних потреб педагогів та реалізації
принципу диференційованого підходу до підвищення їх кваліфікації;
- заохочення педагогів до участі у методичних заходах у міжкурсовий
період, професійних конкурсах;
- широка пропаганда та впровадження компетентнісного
підходу до навчання педагогів і школярів;
- систематизація інформаційно-аналітичного матеріалу і
вдосконалення системи його одержання (моніторинг, діагностика);
- впровадження системи постійного відстеження динаміки
змісту в освіті, у тому числі професійної підготовки педагогів;
- підвищення ефективності управлінської діяльності засобами
формування стратегічного бачення, прогнозування, планування стратегії розвитку;
- забезпечення постійної професійно-творчої взаємодії
районного методичного кабінету з КОІППО, передовими методичними установами
області, України; педагогів району з РМК та передовими педагогами
(педагогічними колективами) району, області, України;
- застосування медіапростору для спілкування педагогів та
для поширення досвіду (підключення до
Інтернету, створення сайтів навчальних закладів, сайтів та блогів педагогів);
- інформатизація діяльності районного методичного кабінету, - створення зв’язків з педагогічними асоціаціями, громадськими
організаціями, науковцями видавництв «Шкільний світ», «Основи» та ін;
- активізація самоосвітньої діяльності педагогів;
- формування інформаційної компетентності всіх учасників
освітнього процесу;
- задоволення інформаційних потреб громадян;
- спрямування
роботи районних методичних формувань на використання новітніх освітніх технологій
та вивільнення творчої складової в діяльності педагога;
- освоєння
проектно-цільового підходу для педагогів та керівників;
- стимулювання
творчих пошуків методистів;
- самооцінювання
діяльності установи на основі критеріального підходу до
оцінювання діяльності районних методичних кабінетів;
- підготовка
методистів до дослідницької та експериментальної діяльності, проектування їх
знань та умінь на діяльність педагогів;
- утвердження
значимої ролі науково-методичної ради районного методичного кабінету та опорних
навчальних закладів.
РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
№ зп
|
Заходи
|
Терміни виконання
|
1.
|
Автоматизація
робочих місць методистів РМК.
|
До 2015 року
|
2.
|
Оновлення
фонду бібліотеки РМК.
|
Постійно
|
3.
|
Введення
посади інженера з обслуговування комп’ютерної та офісної техніки.
|
До 2014 року
|
4.
|
Поповнення
бази даних електронних посібників авторськими розробками.
|
Постійно
|
5.
|
Створення
сайтів методистів районного методичного кабінету.
|
Протягом
2013 року
|
6.
|
Моральне та
матеріальне стимулювання творчо працюючих педагогів.
|
Постійно
|
7.
|
Приведення функціональних
обов’язків методистів у відповідність до Положення про районний (міський)
методичний кабінет (центр).
|
До 2015 року
|
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
- підготовка високопрофесійних педагогів, які володіють сучасними методиками, технологіями навчання й виховання, методами діагностики якості освіти, здатних до всебічного аналізу своєї педагогічної діяльності, об’єктивного оцінювання динаміки розвитку як свого, так і вихованців;
- формування суб’єктної позиції педагогів, підвищення їхньої активності й ініціативності в освітньому процесі, утвердження орієнтації педагога на безперервний професійний розвиток;
- створення системи освіти педагогів протягом всього періоду їх педагогічної діяльності;
- приведення фахової та методичної компетентності педагогічних працівників у відповідність із рівнем сучасних вимог розвитку освіти і суспільства;
- сучасний рівень якості освіти.
|