П`ятниця, 26.04.2024, 20:53
Комунальна установа
"Добровеличківський методичний центр
педагогічної майстерності"
Вітаю Вас Гость | RSS
//
Меню сайту
Категорії розділу
Плани [4]
Інформації [10]
Статистика
...
Всього: 111
Нових за місяц: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0

Хлопців: 31
Дівчат: 79
Форма входу
Погода
Головна » Статті » Здоров'я і фізкультура » Інформації

На допомогу вчителям ОЗ
Тема: Підсумковий урок-гра з елементами тренінгу

Мета: Підведення підсумків навчального року, підвищення мотивації до здорового способу життя, отримання зворотного зв’язку, узагальнення і систематизація матеріалу вивченого у 8 класі.
Тип уроку: Урок-гра з елементами тренінгу.
Обладнання: Плакат-очікування у вигляді корабля, плакат для гри ”Морський бій”, стікери, завдання – малюнки, крейда, дошка.

І. Організаційна частина:
1. Вступне слово вчителя (оголошення теми, мети уроку)...
Урок сьогодні незвичайний. Ми його проведемо у вигляді гри. Для цього заздалегідь було визначено дві команди по (...) чоловік і група експертів (учнів даного класу), а також на урок запрошені гості – вчителі та адміністрація школи (назвати прізвища).
Дорогі діти! Ви всі знайомі з грою “Морський бій”? Я хочу нагадати вам деякі правила цієї гри, тому що я вибрала її за основу. На дошці висить карта бою (клітинки закриті стікерами). Команди по-черзі роблять постріл. Відкриваємо дану клітинку і якщо:
а) влучний постріл – команді надається бал без питань;
б) “У” – питання задає учитель. Правильна відповідь –1 бал, невірна – право на відповідь переходить до команди суперника;
в) “Е” – питання задає група експертів (1 бал за вірну відповідь; з правом переходу в разі помилки до іншої команди);
г) “С” – ситуаційна задача. Учитель або експерти зчитують умову задачі ( вірна відповідь 2 бали, не точно – 1 бал, невірно – 0 бал);
д) - право на запитання переходить до команди-суперника;
е) “К” – запитання задає команда-суперник;
є) “М” – запитання за готовим малюнком.( дорожній знак, ребус, розшифрувати слово та інше);
ж) - бліц "Так чи ні" (3 питання, на які швидко дається відповідь так або ні) (3 б., 2 б, 1 б, 0 б);
з) “Р” – провести руханку (1 б.);
и) - порожній постріл (0 балів)- стріляють повторно;
і) Якщо підказка – знімається 1 бал.
ї) кораблі: 1 –мачтовий, 2-мачтовий, 3-мачтовий, 4-и і 5 –тимачтові.
в і к т о р и н а
1 к м  к е У
2 с у к м
3 е у Е
4 к к с р М
5 к  е 
6 у м у У
7 к р у к е К
8 е у е с К
9 м  е с

Вправа 1.”Знайомство”.
Правила запропоновані, але перш, ніж почати гру, представимо журі (це запрошені вчителі та члени адміністрації, якщо дорослих немає вибирається лічильна комісія з експертів у складі 3-х чоловік).
Настала черга запросити на сцену і наші команди та назвати групу експертів.
Перша команда ”Корсар, капітан - ...". Друга команда “Бригантина, капітан - ...".
Кожна з команд заздалегідь готувалась до цього уроку, готували запитання, малюнки і коротенькі привітання. Але команди – вони ж групи, тому нам необхідно повторити правила групи:
Вправа 2. “Правила”.
По черзі на дошку записуються правила роботи в команді–групі.
1. Сидіти командою (в колі).
2. Говорити по черзі.
3. Не вигукувати.
4. Бути доброзичливим.
5. Бути активними.
6. Не критикувати і т. д.
Вправа 3. “Очікування”.
У кожного учасника є стікерочок, на якому він запише своє ім’я і те, що він очікує від сьогоднішньої гри. Хто написав, прикріпіть свої стікери на крейсері, що зображений на плакаті.
II. Теоретична частина

Вчитель: Сьогодні наш останній урок в цьому році. Тому наша мета - повторити матеріал, вивчений протягом року. Девіз уроку: “В здоровому тілі – здоровий глузд”. Хай щастить вам у двобої! А ось напутні слова вам хочуть сказати експерти (виходять два учні з групи експертів).

1-й. Здоров’я – це ранок
Зі свіжим повітрям,
Це сонце, що гріє
Ласкаво й привітно
Це хвилі Дніпра,
Що нам сили дають.
Бери це сміливо мій друже
І в путь.
2-й. Здоров’я – це смак
Свіжих ягід дозрілих
Це спорт, що дає нам
Наснагу і силу
Це сон, що на крилах
Нам зорі несуть.
Усе це з собою узять
не забудь.
1-й. Та тільки на цьому шляху пам’ятай:
Цурайся цигарки, від чарки тікай,
І знай, любий друже, у цьому житті
Чи будеш здоровим – вирішуєш ти.
2-й. Надаємо слово команді “Корсар”
Представлення

Капітан:
Команда “Корсар” всіх вітає,
Перемоги у двобої бажає,
Хай будуть веселі обличчя у всіх.
Сьогоднішній бій - це дотепність і сміх.
Девізом команди ми вибрали слова Омара Хайяма:
“Чтоб мудро жизнь прожить, знать надобно немало.
Два важных правила запомни для начала:
Ты лучше голодай, чем, что попало есть,
И лучше будь один, чем рядом с кем попало”.
И команда тогда – семья!
И тогда плечом к плечу друзья.
Не страшны сражения и беды,
Верим, что добьемся мы победы!
И тогда задания – нипочем,
Гору мы тогда, шутя, свернем,
И тогда любой из нас ответит
На вопрос хитрее всех на свете.
1-й. Слово команді “Бригантина”
Капітан:
Увага! Увага! Команда (разом - “Бригантина”!) до бою готова.
Наш девіз: ”Нету скуки, нету тины, на борту у Бригантины!”
Стать: (по черзі члени команди) змішана – з юнацької допитливості - та дівочої наполегливості.
Освіта – незавершена.
Професія – морські “вовки”.
Посада – майбутні адмірали.
Характер – нетерплячий до нудьги, неробства, марної трати часу і сил.
Призначення – опанувати основи всіх наук, тренувати тіло і дух, довести супернику свою неперевершеність.
Мета – перемогти у двобої, поширювати знання і рекламувати здоровий спосіб життя. Шкідливим звичкам – ні!
Команді суперників даруємо камінь – хай він вас на дно потягне (вручають камінь).
Журі даруємо – масло. Як кажуть в народі: “Не помажеш – не поїдеш”. У нашому випадку “не попливеш”.
Пісня:
“Мы верим, друзья,
Что немало очков
Получим мы в честной и острой борьбе.
И жаркие схватки
Бескровных боев
Заполнятся мне и тебе!

ІІІ. Практична частина.

Вчитель. Увага! Команди прошу зайняти свої місця. Капітани запрошуються і тягнуть номерки (1 або 2). Починає команда, яка дістала №1. Гра “ Морський бій” (може йти 45хв. або на роздум вчителя).
Орієнтовний перелік питань запропонований до бліцу "Так або ні".
1. ВІЛ передається: а) при рукостисканні (ні)
б) при укусах комара (ні)
в) при випадкових статевих контактах (так).
2. Який мінімальний вік осіб, які можуть керувати мотоциклом?
а)12 років (ні)
б)14 років (ні)
в)16 років (так).
3.Палаючі електроприлади гасять:
а) порошковим вогнегасником (ні)
б)вуглекислотним вогнегасником (так)
в)грубою тканиною (ні).
4.Венеричні хвороби це:
а)грип (ні)
б)сифіліс (так)
в)СНІД (так).
5.Вірус СНІДУ - це:
а)бліда спірохета (ні)
б)вірус імунодефіциту(так)
в)гонокок (ні).

Орієнтовний перелік питань учителя (може бути доповнений, змінений):
1. Елемент, який застосовується у медицині, а у відкритому виді є небезпечний (ртуть).
2.Про який ступінь опіку свідчить почервоніння шкіри? (I ст.)
3.За які злочини кримінальна відповідальність настає з 14 років? (умисне убивство, насильство з тілесними ушкодженнями; посягання на життя державного чи громадського діяча, бандитизм, захоплення заручників)
4. Правоохоронні органи України це ... (суд, міліція, митні організації, СБУ, органи охорони державного кордону, та інші державні установи)
5. Яке призначення має адвокатура? ( захист прав і свобод людини)
6. Як називається підвищення чутливості організму до деяких речовин? (алергентність)
7. Що зайве у списку: гонорея, ВІЛ, ангіна, сифіліс? (ангіна)
8.До якого виду мінеральних добрив належать суперфосфати? (до фосфатних)
9. При пожежі в першу чергу евакуюють... (дітей, інвалідів, старих)
10. Яким кольором на плані евакуації повинні бути намальовані шляхи евакуації? (червоним)
11. Які ознаки свідчать про IV ступінь опіків? (обвуглення тканин тіла, пошкодження м'язів, сухожиль, кісток)
12. Відкинути провід під напругою від ураженого електричним струмом можна... (сухою дерев’яною палкою)
13. З якого віку особа несе кримінальну відповідальність за зґвалтування неповнолітніх? (з 14 років)
14. Які методи запобігання вагітності? (механічні, хімічні, фізіологічні, біологічні або гормональні)
15. Шляхи передачі ВІЛ-СНІДУ: (статевий, через кров)
16. Будь-який статевий контакт без згоди називається... (секс-насильством)
17. Пестициди вносять для боротьби з... ( шкідниками і паразитами)
18. Що таке ерозія ґрунтів? (виснаження і руйнація внаслідок неправильного розорювання, вирубки лісів, хімічний вплив)
19. Які ознаки свідчать про отруєння нітратами? ( головний біль, нудота, блювота, серцебиття, запаморочення, синюшність та інші)

Орієнтовний перелік ситуаційних задач
1. У квартиру, в якій ти знаходишся сам, намагаються увірватися грабіжники. Якими будуть твої дії?
2. Ти прокидаєшся вночі від запаху диму та розумієш, що у будинку пожежа. Вихід з квартири неможливий через сильну задимленість. Твої дії?
3. Як ви будете себе поводити, повертаючись пізно додому?
4. Що робити при потраплянні пестицидів в очі?
5. Під час пожежі з вікна одного будинку вистрибнув постраждалий. На ньому горів одяг, він качався по землі і кричав. Твої дії?
6. У сусідньому кабінеті в школі трапилася пожежа. Твої дії?

Додаються ситуаційні задачі які готували експерти.

Орієнтовні запитання “М” за готовим малюнком
(малюнки виготовлені на стандартних листах вчителем, експертами та командами-суперниками. Це можуть бути дорожні знаки, ребуси, на відгадку яких затрачається мало часу).

Що означає знак?
1. Рух заборонено механічному транспорту
2. Рух заборонено.
3. В’їзд заборонено.
До чого зобов’язує знак?
1) Зменшити швидкість руху.
2) Поступитись дорогою зустрічному.
3) Використати перевагу.
Та інші запитання...

IV. Заключна частина
“Морський бій” закінчився. Журі підбиває підсумки і оголошує результати. (Слово журі)
1-й ведучий (з експертів):
Ще запитань багато
Вам можна було б дати,
Та обмежує час -
Є ще уроки у вас.
2-й ведучий
Давайте дружно привітаємо команди “Корсар” та “Бригантину” оплесками
Удачі упіймали
Ви рибку золоту,
Здобули перемогу -
Змагань наших мету.

1-й. Сьогодні перемогла команда...
Вивчати ОБЖ
Продовжуйте всі й далі,
Команда переможців
Отримує медалі
(Всій команді вручаються заздалегідь виготовлені медалі)
2-й Команда...
Теж добре працювали,
Хоча від переможця
Ви трішечки відстали.
Але ви потрудились, як
В школі так і вдома,
На згадку про цю зустріч
Тримайте ці дипломи.
(кожному члену команди вручається ”Диплом”)

Заключне слово вчителя до всіх учнів. Пропонується:
а) Оцінити результати; членів команд та експертів, які заздалегідь показали свої запитання; привітання;
б) Якщо підтвердилися результати очікувань, то зверху на стікер приклеїти квіточку;
в) Подякувати за урок, дати завдання на літо;
д) Пропозиція: стати всім у коло, взятися за руки і разом повторити девіз уроку: “В здоровому тілі – здоровий глузд!”
Категорія: Інформації | Додав: metodist (31.10.2012)
Переглядів: 725 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Обласний педагогіч
Обласний педагогічний Марафон Штрихи до портрета Василя Сухомлинського
Учитель року 2018
Учитель року-2018
Новий навчальний рік
Про організацію
навчально-виховного
процесу
у 2018/2019 н.р.
Результати
Результати ІІ етапу
Всеукраїнських
учнівських олімпіад
2018-2019 н.р.
ЗНО
Одеський регіональний
центр
оцінювання якості
освіти
Пошук
Корисні посилання