П`ятниця, 26.04.2024, 11:12
Комунальна установа
"Добровеличківський методичний центр
педагогічної майстерності"
Вітаю Вас Гость | RSS
//
Меню сайту
Категорії розділу
Плани [3]
Інформації [8]
Статистика
...
Всього: 111
Нових за місяц: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0

Хлопців: 31
Дівчат: 79
Форма входу
Погода
Головна » Статті » Технології » Інформації

Рекомендації до ІІІ етапу олімпіади з трудового навчання
Додаток
до листа КОІППО імені
Василя Сухомлинського
24. 12. 2012 № 1015

Методичні рекомендації

щодо підготовки та проведення ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання (технологій) у 2012/2013 н.р.
Олімпіада з трудового навчання відбудеться 12 січня 2013 року на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 м. Кіровограда (вул. М.Конєва, 9А. Їхати маршрутним таксі № 120 до кінцевої зупинки). Реєстрація учасників з 8.00 до 9.00 та початок роботи о 9.00.
Традиційно олімпіада з трудового навчання буде складатися з 3-х турів: теоретичного, практичного (комплексної роботи) та захисту проекту (домашньої творчої роботи).

Захист проекту. Учасники третього етапу представлятимуть домашні роботи, презентуватимуть їх 5 хвилин та відповідатимуть на запитання членів журі 3-5 хвилин щодо процесу виготовлення, особливостей конструкції, підбору конструкційних матеріалів тощо.
Теми проектів:
- хлопці 9 к
ласу – «Ручка для письма»;
- дівчата 9 класу – «Пальчиковий театр» (не менше 2-ох фігур на тему українських народних казок);
- хлопці 11 класу – «Пристосування для реалізації мого хобі»;
- дівчата 11 класу – «Народна лялька».
Вироби мають бути не громіздкими та виконуватись у межах 12 годин для 9 класу і 18 годин для 11 класу.
До виробу потрібно додати портфоліо (пояснювальну записку) в друкованому вигляді (Word 2003). Портфоліо повинно містити титульну сторінку (де зазначається навчальний заклад, тема проекту, автор проекту, клас, керівник); зміст (перелік матеріалів пояснювальної записки); обґрунтування виробу об’єкта проектування; вироби аналоги (фото, малюнки тощо) та їх аналіз; конструкція власного виробу (креслення, ескіз, технічний рисунок тощо); розробка технологічної послідовності виготовлення виробу; добір матеріалів, інструментів та устаткування, розрахунок собівартості виготовленого виробу, економічне обґрунтування, висновки.
В презентації проекту (Рower Point) потрібно висвітлити етапи дослідження: дослідження, проектування, виготовлення, застосування.
Оцінювання домашньої творчої роботи буде проводитись за такими критеріями:
- відповідність вимогам умов проекту (напрям, презентація, захист) ;
- функціональність виробу та зручність у користуванні ;
- естетична цінність, привабливість виробу;
- безпечність виробу;
- оригінальність роботи та новизна у підході до вирішення завдань.

Максимальна кількість балів за виконання домашнього завдання – 40.
Звертаємо увагу, що портфоліо і вироби залишаються для організації постійно діючої виставки на ІV етапі олімпіади.

Творчий (теоретичний) тур. Учасникам буде запропоновано виконати завдання творчого характеру.
Наприклад:
- спроектувати підставку під квіти (підставку під книги, гольник);
- проаналізувати запропоновані матеріали;
- проаналізувати переваги і недоліки окремих пристроїв, інструментів, матеріалів тощо.
При проектуванні виробу учасникам буде надана інформація в друкованому чи електронному вигляді.
Для виконання завдань учням потрібно мати ручку, ножиці та креслярські приладдя.

На виконання завдання передбачено 2 години. Максимальна кількість балів за теоретичний тур – 20.

Комплексна робота виконується у шкільних майстернях. Учасникам олімпіади буде запропоновано виготовити виріб. Для дівчат це може бути: декоративна прихватка, спідниця, гольник, наволочка, сумка, пісочник, сувенір до Нового року тощо. Для хлопців – вішак, флюгер, ручка для дверей, підставка під книги (квіти, паяльник) тощо.
Дівчата (обслуговуючі види праці) будуть забезпечені тканиною для виконання завдання та повинні привезти з собою:
1. Матеріали та інструменти для виконання практичних робіт (лінійка, сантиметрова стрічка, олівець, лекала, ножиці, голки, нитки, шпильки, гачок для плетіння, шпиці для в’язання тощо).
2. Матеріали для оздоблення, фурнітура на власний розсуд учня (бісер,намистини, стрічки, нитки для вишивання і в’язання, застібки тощо).

Хлопці (технічні види праці) матимуть можливість використовувати для виконання комплексної роботи інструменти і матеріали для виготовлення та художнього оздоблення на власний розсуд (різці, випалювачі, штампи тощо) та повинні привезти з собою зазначені нижче інструменти та матеріали для учнів 9 і 11 класів:
Перелік інструментів
1. Ножівка столярна дрібнозуба.
2. Лобзик з пилочками.
3. Напилок лицьовий плоский.
4. Набір надфілів.
5. Ножиці слюсарні.
6. Пасатижі.
7. Круглогубці.
8. Набір свердел Ø 3÷10.
9. Кутник столярний.
10. Кутник слюсарний.
11. Штангенциркуль ШЦ-І.
12. Комплект різців по металу (відрізний, прохідний та прохідний упорний).
13. Комплект різців по дереву (для токарної обробки).
14. Стамеска (ширина леза – 10÷20 мм).
15. Викрутка (під шуруп).
16. Інструменти для розмічання: олівець, лінійка міліметрова, рисувалка, циркуль, кернер.
17. Шило.
18. Молоток (200 г).
19. Шліфшкурка (шліфпапір) різної зернистості, шліфувальна колодка.
20. Пензлик для клею.
Матеріали та інструменти для опорядження та оздоблення на вибір учня (не допускається використання фарб (крім акварельних та гуашей) і лаків!!!)
Перелік матеріалів
Дошка стругана 300×140×16 – 1 шт.
1. Фанера 200×200×4 – 1 шт.
2. Планка стругана 500×30×22 – 1 шт.
3. Брусок (тверда порода дерева) 350×35×35 – 1 шт.
4. Жерсть 100×200 – 1 шт.
5. Дріт l = 400, Ø 2÷3 – 1 шт. (з будь-якого металу).
6. Шурупи l = 30, Ø 3 – 15 шт.
7. Цвяхи l = 20÷25 – 10 шт.
8. Клей ПВА – 50 г.
9. Пруток сталевий l = 150, Ø 10 – 1 шт.
10. Нагель Ø 8 – 8 шт.
11. Шпон 150×150 – 1 шт.
12. Шнур l =400, Ø 2 – 1 шт.
13. Калька.
Після завершення виготовлення учасники презентуватимуть свій виріб членам журі.
Робота оцінюватиметься за такими критеріями:
- відповідність заданим критеріям;
- привабливість (естетична цінність) виробу;
- володіння техніками обробки матеріалів;
- функціональність виробу та зручність у користуванні.
За порушення правил техніки безпеки під час виконання практичного завдання учасники можуть позбавлятися до п’яти балів рішенням Голови журі за вмотивованим поданням членів журі у присутності учасника, до якого ця норма застосовується.
На виконання завдання передбачено 6 годин. Робота оцінюватиметься в 60 балів.

Слід особливу увагу звернути на квоту учасників олімпіади. Якщо квота регіону, згідно з рейтингом, становить парну кількість учасників, то мають бути представлені порівну обидві паралелі (9 клас і 11 клас), хлопці та дівчата. Заміна учасника з 9-го класу додатковим учасником з 11-го класу не допускається.
До місця проведення олімпіади (м. Кіровоград) учні повинні прибувати організовано (відповідно до поданих заявок) у супроводі керівника команди, маючи при собі:
- паспорт, свідоцтво про народження або учнівський квиток;
- довідку про допуск до роботи на обладнанні навчальних майстерень (його може видати школа, районний або обласний орган управління освітою).
- спецодяг.

Завідувач НМЛ
економіко-технологічних дисциплін О.Татаренко
Категорія: Інформації | Додав: metodist (10.01.2013)
Переглядів: 1443 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Обласний педагогіч
Обласний педагогічний Марафон Штрихи до портрета Василя Сухомлинського
Учитель року 2018
Учитель року-2018
Новий навчальний рік
Про організацію
навчально-виховного
процесу
у 2018/2019 н.р.
Результати
Результати ІІ етапу
Всеукраїнських
учнівських олімпіад
2018-2019 н.р.
ЗНО
Одеський регіональний
центр
оцінювання якості
освіти
Пошук
Корисні посилання