Аналіз роботи РМО вчителів фізики за 2011/2012 н.р. - Інформації - Природознавство - Каталог статей - Методкабінет відділу освіти Добровеличківської РДА
Середа, 07.12.2016, 22:11
Районний методичний кабінет
відділу освіти, молоді та спорту
Добровеличківської райдержадміністрації
Вітаю Вас Гость | RSS
Шановні колеги! Семінар вчителів початкових класів (1 клас) 07 грудня 2016 року на базі Помічнянської ЗШ №1 відбудеться онлайн
Меню сайту
Категорії розділу
Плани [2]
Інформації [17]
Статистика
...
Всього: 98
Нових за місяц: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0

Хлопців: 26
Дівчат: 71
Форма входу
Погода
Головна » Статті » Природознавство » Інформації

Аналіз роботи РМО вчителів фізики за 2011/2012 н.р.
Аналіз  роботи  РМО
 вчителів фізики
Добровеличківського  району за 2011/2012 н.р.

 Науково-методична проблема, над якою працювали члени РМО: «Формування і розвиток особистісних компетентностей учнів засобами фізики».

РМО вчителів фізики Добровеличківського району налічувало 33 члени, з них "спеціалістів" - 13, спеціалістів ІІ категорії -  2,  І категорії -  13, вищої категорії – 5, старших вчителів -  2, учителів-методистів -  2. Не за фахом викладають фізику 6 вчителів.

 Протягом року пройшли курси підвищення кваліфікації 4 вчителі (Вовненко І.В., Лучак А.А., Кусенко О.В., Аркан К.В. ), атестовано 2 (Ліщенко Л.А. та Нечипоренко І.Д.).

Структура РМО вчителів фізики включала в себе  такі районні методичні формування, як:

- консультпункт для молодого вчителя фізики (керівник Гринюк О.М.);

- секція вчителів, що викладають фізику не за фахом (керівник Скороход С.В.);

- динамічна група з підготовки учнів до фізичних олімпіад та конкурсів (керівник Скороход С.В., Калашнік С.П.);

- семінар  з питань методики викладання шкільного курсу астрономії (керівник Скороход С.В.)

Протягом 2011/2012 н.р. було проведено 2 засідання РМО, з них  1 секційне засідання у серпні 2011 року та семінар-практикум вчителів астрономії, на яких  опрацьовані  актуальні питання щодо організації навчально-виховного процесу.

Для залучення педагогів до активної співпраці на семінарах пропонувалися такі форми роботи, як:

- відвідування відкритих уроків,

- творчі звіти вчителів, що атестуються;

- інструктивно-методична нарада,

- здійснення віртуальних подорожей за допомогою  космічного стимулятора Celestia, мультимедійної віртуальної енциклопедії-планетарія.

Виїзний семінар, що планувався у лютому 2012 року, перенесений в зв’язку з об’єктивними причинами.

Як завжди на рівні району і області відзначається активність лише двох наших вчителів. Вчитель фізики Помічнянської ЗШ №1 Скороход С.В. співпрацює з українським інститутом нормативної інформації у розробці проекту «Інформаційне забезпечення навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах». Матеріали Світлани Вікторівни надруковані в журналі «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр» в жовтня 2011 року та січні 2012 року, це «Інформаційний паспорт вивчення теми «Електричний струм» (9 клас)» та «Інформаційний  паспорт вивчення теми «Магнітні явища» (9 клас)». Світлана Вікторівна брала участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Психолого-дидактичні засади формування освітнього середовища навчально-дослідницької діяльності дітей» та обласному науково-практичному семінарі «Активізація пізнавальної самостійності учнів та роль оцінювання навченості в умовах переходу на новий зміст освіти», відзначена дипломом ІІІ Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій (Черкаси, жовтень 2011р.) за перемогу у номінації «Інновації в організації навчально-виховного процесу в дошкільному, загальноосвітньому та позашкільному навчальних закладах».

Членом Всеукраїнської школи передового досвіду вчителів фізики є заслужений вчитель України Гринюк О.М. (Помічнянська ЗШ  №3). Ольга Михайлівна у цьому році представляла район і область, виступаючи на секційних засіданнях ІІІ Всеукраїнського з’їзду вчителів України.

Якщо говорити про активність у методичній роботі, то слід відмітити   її стабільно недостатній рівень  особливо вчителів сільських навчальних закладів.

 Вчителям фізики у цьому році пропонувалася участь  у районному конкурсі навчально-методичних розробок «Енциклопедія дидактичних матеріалів».  Участь у ньому взяли лише Поліщук М.В. (Гаївська ЗШ) та Скороход Т.Ю. (Помічнянська ЗШ №3). З усім наказом про підсумки даного конкурсу можна ознайомитися на сайті відділу освіти. Переможцем конкурсу стала Скороход Т.Ю. (урок з теми «Лінзи. Побудова зображень,   які  дає тонка лінза», 7 клас).

В районній олімпіаді з фізики цього року взяв  участь 51 учень, що на 15 більше, ніж того року.  11 учнів набрали бали, що дали можливість відзначити їх дипломами різного ступеня. Найбільша кількість набраних балів – 21 у Каретного Олександра, учня 11 класу Помічнянської ЗШ №3. Не визначений переможець серед учнів 9 класів та не визначені всі призові місця серед учнів 8 та 10 класів.

  Не проводилися шкільні олімпіади з фізики в Тернівській,  Червонополянській, Глинянській, Карбівській, Любомирській, Марківській, Новолутківській, Піщанобрідській І-ІІ ст.., Перемозькій, Федорівській та Юр’ївській ЗШ (відсутні звіти), що є порушенням наказу МО України.

При підготовці учнів до участі у всеукраїнській олімпіаді вчителям фізики рекомендується:

- підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення фізики;

- активізувати роботу гуртків, факультативів, наукових товариств та інших форм позакласної роботи з учнями;

- посилити індивідуальну роботу з обдарованими дітьми;

- спланувати систематичне поглиблене вивчення відповідних розділів навчальної програми з фізики з розв’язуванням відповідних задач підвищеної складності.

Успішне розв’язання цих поставлених завдань неможливе без істотного підвищення фахового  рівня вчителів фізики, раннього виявлення і розвитку інтересу та творчих здібностей учнів, наполегливого і цілеспрямованого залучення їх до серйозних занять фізикою. 

Третій рік в районі проходить олімпіада з астрономії. Якщо у 2009/2010 н.р. це була наша ініціатива, то у 2010/2011 н.р. та 2011/2012 н.р. олімпіада з астрономії стала Всеукраїнською. На неї запрошують учні старших класів, але в районі ми запрошуємо дітей  6-11 класів.

У 2011-2012 н.р. участь в олімпіаді взяли лише 28 учнів (на 7 більше, ніж того року). Учасниками районної олімпіади є учні Добровеличківської ЗШ №1, Помічнянських ЗШ №1, №2, №3, Липнязької №1 та Червонополянської ЗШ. Це при тому, що астрономічні знання вони одержують, починаючи з початкової школи.

Членами журі відмічено недостатню теоретичну підготовку учнів та слабкі між предметні знання. Слід звернути увагу на цю проблему в наступному році.

Вчителям, які викладають астрономію в 11 класі, рекомендувати:

- розвивати уміння в учнів аналізувати задачі, знаходити їх фізичний зміст;

 - вчити вірно висловлювати і описувати свої думки при поясненні розв’язків;

- вчити усно і письмово давати повні відповіді на поставлені питання;

- приділяти велику увагу розв’язуванню астрофізичних задач;

- більше відводити часу на роботи з рухомою картою зоряного неба;

- активніше залучати учнів до участі у гуртках, конкурсах, інтелектуальних іграх, конференціях районного, обласного і всеукраїнського рівнів.

 У Всеукраїнському фізичному  конкурсі «Левеня» взяли участь учні лише 10 навчальних закладів (Помічнянських ЗШ  №1, №3,  Липнязьких ЗШ №1, №2, Гнатівської,  Дружелюбівської, Перчунівської, Піщанобрідської ЗШ І-ІІІ ст., Тишківської ЗШ №2, Глинянської, Любомирської ЗШ). Кількість учасників конкурсу – 107 при 112 поданих заявках, що  на 31 менше, ніж той рік.  28 учнів показали відмінний результат (26%), 30 – добрий (28%).

Всього 7 відсотків учнів 7-11 класів району брали участь у конкурсі «Левеня». Якщо прослідкувати динаміку участі у конкурсі протягом 2011-2012 років, слід відмітити, що жодного разу у конкурсі не брали участі діти Добровеличківського НВК №2, Тишківської ЗШ №1, Тернівської, Олександрівської, Червонополянської ЗШ І-ІІІ ступенів, а із шкіл І-ІІ ступенів другий рік беруть участь лише учні Любомирської ЗШ. Не хотілося б роботи висновки про компетентність вчителів фізики.   

85 учнів Помічнянських ЗШ №1, №2, №3, Добровеличківської ЗШ-інтернату, Любомирської ЗШ  взяли участь у Всеукраїнському інтерактивному конкурсі «Геліантус – природознавство для дорослих» (17, 6, 49, 9, 4 відповідно).  По 1 учню Помічнянської ЗШ №1 та Добровеличківської ЗШ-інтернату відзначені дипломами ІІІ ступеня всеукраїнського рівня, по одному учню цих шкіл та 5 учнів Помічнянської ЗШ №2 відзначені грамотами з фізики.

687 учнів району взяли участь у Всеукраїнському конкурсі «Колосок», 143 з них відзначені сертифікатами «Срібний колосок» з історії фізики. Жодного разу не брали участі школярів Тернівської, Анлріївської, Карбівської, Перемозької, Федорівської, Юр’ївської та Піщанобрідської ЗШ І-ІІ ст.

442 учні стали учасниками весняного етапу «Колоска», що становить 17 % від загальної кількості учнів 1-10 класів. Участь у конкурсі організували вчителі Добровеличківського НВК №2, Помічнянських ЗШ №1, №2, №3Ю Тишківських №1, №2, Червонополянської, Глинянської, Миколаївської, Олексіївської та Федорівської ЗШ. Частина учнів відзначена сертифікатами «Срібний колосок»  в номінації «Астро-Гео».

 На районний конкурс науково-дослідницьких робіт  була подана лише одна робота – Міщенка Сергія, учня 9 класу Помічнянської ЗШ №3 (вчитель Скороход Т.Ю.). Його робота присвячена дослідженню  малих тіл Сонячної системи –астероїдів, носить дослідницько-експериментальний характер.

Учнем проаналізовано наукову літературу з даної тематики, вивчено географічне положення астропроблем на території України та Кіровоградської області зокрема, зроблено розрахунки щодо рівня загрози астероїдів планеті Земля.

Структура матеріалів відповідає рекомендаціям щодо оформлення учнівської науково-дослідницької роботи та містить вступ, в якому визначено мету  та завдання. В основній частині окреслюються основні відомості про астероїди, методи та історичний аспект їх дослідження, наведені розрахунки характеристик процесів, які супроводжують  падіння астероїда. У висновках проаналізовано можливість  «кіношного» армагедону в реальному житті,  наголошено на значенні людства у збереженні рідної планети.

Виконана робота свідчить про зацікавленість учня в астрономічних знаннях, про розуміння ним значення освоєння космосу у вирішенні глобальних проблем та уміння використовувати знання з фізики до експериментальних розрахунків.

Така кількість робіт  свідчить про недостатню увагу з боку вчителів до проектної технології навчання.

Призерами VІІІ відкритої освітньо-наукової конференції юних астрономів «Через  терни до зірок» стали Авєкін В. (11 клас, Помічнянська ЗШ №1, керівник Скороход С.В.) та Міщенко С. (9 клас, Помічнянська ЗШ №3,  керівник Скороход Т.Ю.).

Вчитель фізики Помічнянської ЗШ №1 Скороход С.В. співпрацює з українським інститутом нормативної інформації у розробці проекту «Інформаційне забезпечення навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах».

Взяли участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Психолого-дидактичні засади формування освітнього середовища навчально-дослідницької діяльності дітей» Скороход С.В. та Осипенко Т.О., заступник директора Помічнянська ЗШ №3.

Членом Всеукраїнської школи передового досвіду вчителів фізики є заслужений вчитель України Гринюк О.М. (Помічнянська ЗШ  №3). Ольга Михайлівна у цьому році представляла район і область, виступаючи на секційних засіданнях ІІІ Всеукраїнського з’їзду вчителів України.

Підсумовуючи сказане вище, можна зазначити, що основними недоліками в роботі вчителів фізики  району є:

-         небажання  деяких вчителів займатися самоосвітою, виконувати плани і завдання РМО, поставлені на секційних засіданнях,

-         спостерігається пасивність вчителів щодо залучення учнів до участі у предметних  конкурсах,

-         невирішеними залишаються питання  забезпечення експериментальної частини викладання фізики в школах району. Це пов’язано з недостатнім рівнем підготовки деяких фахівців та поганим матеріальним забезпеченням фізкабінетів.

Основними завданнями роботи РМО на 2012/2013 н.р. є:

-  систематичне  ознайомлення вчителів з методами викладання фізики, які активізують  навчально-виховний процес, зокрема використання інтерактивних технологій,   системність у викладанні предмету, особистісно-орієнтоване навчання, забезпечення диференціації та індивідуального підходу до навчання, впровадження комп’ютерних технологій в навчальний процес;

-         спрямування роботи вчителів на формування в учнів конкретно-чуттєвого досвіду, формування необхідних практичних навичок; в зв’язку з чим продовжити вивчення методики використання експериментальних завдань на уроках фізики,

 - надання методичної допомоги вчителям з питань раціонального планування матеріалу та методики використання сучасних технологій навчання;

 - стимулювання педагогів до самоосвіти, підвищення свого кваліфікаційного та методичного рівня,

-  підвищення рівня підготовки учнів до фізичних олімпіад шляхом підготовки вчителів до розв’язування олімпіадних задач,

- підготовка учнів до ЗНО, впровадження тестових технологій оцінювання навчальних досягнень учнів; залучення учнів до різних природознавчих конкурсів: «Левеня» (орієнтовно квітень, 11 грн), «Геліантус» (20.11.2012 р., 5-11 кл., 10 грн., реєстрація з 01.09. по 20.10), «Колосок» (23.11.2011 р., 12 грн.,  заявки до 15.10, номінації «Чудеса живої природи», «Чудесні речовини», «Чудеса техніки»).

 

Науково-методична проблема РМО вчителів фізики у 2012/2013 н.р.:

«Формування і розвиток особистісних компетентностей учнів   засобами фізики».

Категорія: Інформації | Додав: ЗавРМК (24.10.2012)
Переглядів: 459 | Теги: фізика, РМО | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Учитель року 2017
Учитель року-2017
Графік олімпіад
Графік проведення
ІІ етапу
Всеукраїнських
учнівських олімпіад
2016-2017 н.р.
Результати
Результати ІІ етапу
Всеукраїнських
учнівських олімпіад
2016-2017 н.р.
Пошук
Корисні посилання