Звіт про роботу над єдиною районною науково-методичною проблемою - Довідки, інформації - НМР - Каталог статей - Методкабінет відділу освіти Добровеличківської РДА
П`ятниця, 09.12.2016, 01:59
Районний методичний кабінет
відділу освіти, молоді та спорту
Добровеличківської райдержадміністрації
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Положення [6]
План [1]
Довідки, інформації [11]
Конкурси [1]
Статистика
...
Всього: 98
Нових за місяц: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0

Хлопців: 26
Дівчат: 71
Форма входу
Погода
Головна » Статті » НМР » Довідки, інформації

Звіт про роботу над єдиною районною науково-методичною проблемою
Звіт про роботу над районною науково-методичною проблемою 
«Підвищення ефективності освітнього процесу на основі вдосконалення змісту освіти, форм і методів організації навчально-виховного процесу, впровадження  результатів науково-педагогічних досліджень, передового педагогічного досвіду та інноваційних педагогічних технологій»

 

Завдання, визначені державними освітянськими документами щодо удосконалення управління навчальними закладами, неможливо реалізувати без трансформації ідей науки та упровадження інноваційних технологій навчання та виховання.

Основними напрямками в реалізації реформування освіти України є диференціація та індивідуалізація навчально-виховного процесу, багатогранність освіти, що передбачає створення можливостей для широкого вибору форм, засобів і методів навчання, які б відповідали освітнім вимогам особистості.

  Досвід останніх років свідчить, що модернізація навчального процесу передбачає масове провадження в навчальний процес інноваційних освітніх технологій.

Це вимагає нових підходів до організації навчально-виховного процесу, основною одиницею якого є урок. Адже змінюється функція уроку, мета уроку, а, відповідно, і форма проведення. І тут без впровадження ідей науки, ППД просто не обійтися, бо це важлива умова розвитку освіти.

Організація роботи над науково-методичною проблемою – найефективніший шлях трансформації педагогічної ідеї в практику. Саме тому, починаючи з 2007 року, діяльність методичних служб відділу освіти, загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів спрямовувалась на вирішення проблеми «Підвищення ефективності освітнього процесу на основі вдосконалення змісту освіти, форм і методів організації навчально-виховного процесу, впровадження результатів науково-педагогічних досліджень, передового досвіду та інноваційних педагогічних технологій».

Педагогічні колективи району докладають зусилля для підвищення ефективності та результативності навчання, надання йому творчого характеру шляхом упровадження в навчальний процес нових педагогічних технологій.

Найбільший спектр активних технологій навчання в початковій школі. Це технологія розвиваючих ігор, технологія розвивального навчання, технологія розвитку критичного мислення. Вчителі основної та старшої школи впроваджують інформаційно-комунікаційні та проектні технології. Вже не нововведенням, а необхідністю стала в школах технологія диференційованого навчання. А впровадження елементів технології створення ситуації успіху створює умови для розвитку дитячої особистості. 

В навчальних закладах району велика увага приділяється інтерактивним технологіям організації навчального процесу: робота малими групами, які співпрацюють між собою; генерація ідей за допомогою «мозкової атаки»; поєднання колективної роботи з індивідуальною; розробка проектів. Практикуються ділові гри, які моделюють реальні ситуації та процеси.

З поданих у методичний кабінет інформацій можна виділити ті інновації, які є найбільш ефективними та результативними у впровадженні окремими педагогами та педагогічними колективами. А саме:

- інтерактивна технологія (Добровеличківський НВК №2, Тишківська ЗШ №2), 

- технологія розвиваючих ігор (Добровеличківський НВК №2, Тишківська ЗШ №2, Перчунівська ЗШ, Новолутківська ЗШ),

- технологія розвитку критичного мислення (Добровеличківський НВК №2, Помічнянський НВК №3,  Перчунівська ЗШ, Гнатівська ЗШ),

- проектна технологія (Перчунівська ЗШ),

- розвивальне навчання (Помічнянська ЗШ №3, Тишківська ЗШ №2),

- колективний спосіб навчання (Добровеличківський НВК №2, Гнатівська ЗШ),

- інформаційно-комунікаційні технології (Добровеличківський НВК №2, Тишківська ЗШ №2, Перчунівська ЗШ)

- технологія розв’язання винахідницьких задач (Помічнянські ЗШ №1, №2, №3)

- компетентнісно-орієнтована технологія (Помічнянська ЗШ №3),

- технологія створення ситуації успіху (Олексіївська ЗШ)

  Впровадження нових педагогічних технологій вимагає від кожного педагога глибокого їх знання, вміння адаптувати до предмета. Тому лише творче осмислення нових технологій навчання може принести очікувані результати. Цьому сприяє ефективно організована методична робота та самоосвітня діяльність.

З метою поширення перспективного педагогічного досвіду з впровадження інноваційних технологій ряд заходів здійснюється районним методичним кабінетом. У 2007 році проведено районний етап Всеукраїнського конкурсу-захисту педагогічних освітніх інновацій. Протягом 2008/2009 н.р. працював районний теоретичний семінар «Впровадження освітніх інноваційних технологій». Проведений у лютому 2011 року спільно з КОІППО методичний день з проблеми «Експериментальна діяльність педагога» продемонстрував зацікавленість творчих педагогів району в організації та участі різноманітних педагогічних експериментів.

Традиційними в районі стали масові заходи для педагогів, що проводяться на осінніх та весняних канікулах. Так, у жовтні 2008 року проведена науково–практична конференція «Виховуємо громадянина» (до 90-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського), у жовтні 2009 року - науково-практичний марафон «Психолого-педагогічний супровід навчально-виховного процесу», учасниками якого були педагоги-виховники дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, психолого-педагогічна служба навчальних закладів. У жовтні 2010 року проведено освітній форум «Розвиток інноваційного потенціалу сільської школи», участь у якому взяли керівники навчальних закладів району, педагоги-новатори, викладач Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського  Кашуба Л.В.  У 2011 році вчителі природничо-математичного циклу були учасниками районного навчально-практичного семінару з проблеми «Методичне забезпечення реалізації між предметних зв’язків шляхом комплексного вивчення різними науками одного об’єкта».

У березні традиційно проводиться науково-практична історико-краєзнавча конференція, яка сприяє розвитку дослідницької компетентності як педагогів, так і учнів.

Протягом 5 років з метою вивчення та поширення перспективного досвіду з впровадження інноваційних технологій і педагогічних ідей районним методичним кабінетом проведено:

-         районний конкурс «Учитель року» (щорічно);

-         районний конкурс «Педагог-організатор року» (2007/2008 н.р.);

-         районний конкурс «Класний керівник року» (2009/2010; 2010/2011 н.р.);

-         районний конкурс молодих вчителів (щорічно);

-  районний огляд-конкурс «Імідж сучасного дошкільного навчального закладу» (2007/2008 н.р.);

-  районний конкурс на кращу методичну розробку бібліотечного уроку  «Читання - джерело думки і творчості: це саме життя» (2008/2009 н.р.),

-  районний етап конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю (2008/2009 н.р., 2011/2012 н.р.);

-  районний конкурс на кращу організацію виховної роботи  в загальноосвітніх навчальних закладах з посадою заступника директора з виховної роботи;

-  районний огляд-конкурс на кращу апробаційну розробку до підручника «Зарубіжна література» (2008/2009 н.р.);

-  районний методичний огляд-конкурс «Панорама творчих уроків» з теми «Мистецтво ставити запитання» (2009/2010 н.р.);

-  районний конкурс моделей виховної роботи «Планета дитинства - планета добрих людей» (2009/2010 н.р.)

-  районний конкурс на краще шкільне методичне об’єднання (2010/2011 н.р., 2011/2012 н.р.);

-  районний конкурс педагогічних проектів «Від творчого вчителя до творчого учня» (2010/2011 н.р.);

-  районний конкурс шкільних творчих груп «Творча скарбничка»;

-  районний конкурс навчально-методичних розробок «Енциклопедія дидактичних матеріалів»;

-  районний етап конкурсу на кращі методичні матеріали щодо формування здорового способу життя «Здорове майбутнє Кіровоградщини» (2011/2012 н.р.).

виставки надбань педагогів початкової ланки «Дидактична мозаїка»: цікаве читання (2008 р.), «Трудова підготовка – інтегратор освітнього процесу» (2009 р.), стали традиційними виставки у відділі освіти творчих доробок вчителів, що атестуються, тематичних виставок. 

Традиційні великі заочні педагогічні ради, що сприяють колегіальному вирішенню освітніх  проблем, формуванню нового педагогічного мислення, здійсненню творчого підходу до розв’язання навчально-виховних завдань, активізації творчого пошуку педагогів та поширенню кращого педагогічного досвіду, проведені з таких проблем:

-  «Розвиваємо критичне мислення» (2007/2008 н.р.),

-  «Індивідуальний та диференційований підхід в навчальному процесі» (для педагогів дошкільної ланки) та «Організація життєтворчості учнів як основа виховного процесу» (2008/2009 н.р.),

-  «Трикутник співпраці «школа -  сім’я – громада» в контексті формування гармонійної особистості учня» (2009/2010 н.р.),

-  «Патріотичне виховання учнівської  молоді в сучасних умовах. Що залежить від вчителя?» (2010/2011 н.р.),

-  «Навчання та виховання лідерів» (2011/2012 н.р.).

Для активізації науково-методичної роботи в навчальних закладах, залучення вчителів району до обміну досвідом з актуальних проблем методики, виявлення методичних надбань проведені районні методичні естафети:

- «Комп’ютерна підтримка уроку» (2008 р.),

- «Модель випускника загальноосвітнього навчального закладу» (2009 р.),

- «Імідж навчального закладу» (2010 р.),

- «Діяльність вчителя в організації самоосвіти учнів» (2011 р.),

- «Модель громадсько активної школи» (2012 р.).

Багато семінарських занять, що проходять на базі навчальних закладів району, присвячені саме питанню впровадження педагогічних інновацій: проектної технології, компетентнісно-орієнтованої технології та ін.

Пошук оптимальних варіантів організації навчально-виховного процесу, вивчення досвіду колег реалізація перспективних ідей здійснюється під час творчих поїздок. Протягом 2007–2008 н.р. педагоги-виховники вивчали тему «Розробка системи цілісного навчально-виховного процесу в умовах школи культури здоров’я»  у Веселівській ЗШ І-ІІІ ст..Кіровоградського району; вчителі історії відвідали історичні місця  міста Чигирин Черкаської області; педагоги-дошкільники ознайомились з системою роботи Харківського дошкільного навчального закладу «Декарт». З метою вивчення і поширення педагогічного досвіду були організовані виїзні семінари у 2008/2009 н.р.: для вчителів образотворчого мистецтва (Богданівська ЗШ Знам’янського району), для вчителів математики (Мар’янівська ЗШ Маловисківського району), для вчителів початкових класів – науково-практична конференція «Розвиток творчого вчителя початкової школи як необхідна умова запровадження інноваційної діяльності» на День початкової освіти у м.Києві. Творчі подорожі  у 2010/2011 н.р. здійснили вчителі української мови та літератури  (х.Надія), вчителі світової літератури до м.Кам’янка (музей О.С.Пушкіна, музей П.І.Чайковського) та вчителі історії (історичні місця міста Кіровоград).

З метою розвитку творчого потенціалу педагогів району, підвищення ефективності процесу навчання і виховання, впровадження інноваційних технологій методичною службою району організовано участь делегацій у:

- Хмурівських читаннях (м.Кіровоград, щорічно);

- обласній науково-методичній конференції «Український музей при закладах освіти» (м.Кіровоград, вересень 2007 року);

- обласній науково-практичній конференції «Громадянська освіта і виховання» (м.Кіровоград, вересень 2007 року);

- Всеукраїнській науково–практичній конференції до дня народження В.О.Сухомлинського (м.Кіровоград, щорічно),

- Всеукраїнській педагогічній конференції «Позашкільна освіта»: історичні поступки та здобутки» (м.Київ, 2008/2009 н.р.);

- авторському семінарі Ш.Амонашвілі «Система  гуманно-особистісного підходу до дітей в навчально–виховному процесі» (м.Кіровоград, 2008/2009 н.р.),

- Всеукраїнському проблемному семінарі з проблеми «Управлінська діяльність у системі дошкільної освіти: інноваційний аспект» (м.Запоріжжя, 2008/2009 н.р.),

- зльоті вчителів інформатики (м.Ялта, 2008/2009 н.р., 2009/2010 н.р.),

- Всеукраїнському Фестивалі педагогічних інновацій (м.Черкаси, 2009/2010 н.р., 2010/2011 н.р., 2011/2012 н.р.);

- Всеукраїнській науково-практичній конференції «Стан і перспективи апробації шкільної навчальної літератури» (м.Кіровоград, 2009/2010 н.р.);

- міжрегіональному науково-практичному семінарі «Інтеграція сучасних технологій оцінювання в освітній простір регіону» (смт.Новоархангельськ, 2009/2010 н.р.),

- Всеукраїнському науково-практичному семінарі «Психолого-педагогічні умови розвитку обдарованості особистості» (м.Кіровоград, 2009/2010 н.р.),

- Всеукраїнській науково-практичній конференції «Методологічні засади історичної освіти в контексті профілізації старшої школи» (2010/2011 н.р.);

- Всеукраїнському семінарі координаторів інтерактивного фізичного конкурсу «Левеня» у м.Яремче (2011 р.),

 та багатьох  обласних семінарах.

Навчання педагогів здійснюється також через організацію проблемних семінарів за участю науковців та представників КОІППО. Так, у 2009/2010 н.р. проведено семінар-тренінг  вчителів ОЗ «Засади розвитку життєвих навичок»,  проблемно-тематичні курси «Використання казкотерапії у роботі з дітьми» для фахівців психологічної служби району. У 2010/2011 н.р. на базі Добровеличківської ЗШ №1 пройшли тернігові заняття Школи Ейдотехніки (жовтень 2010 р. (19 учасників з Добровеличківської ЗШ №1, Помічнянських НВК №1, №2, №3, Дружелюбівської ЗШ, РМК), червень 2011 р. (9 учасників з Добровеличківської ЗШ №1, Дружелюбівської ЗШ, РМК). У 2011-2012 н.р. організовано тренінг для керівників навчальних закладів району "Управлінські студії. Керівництво чи лідерство", який провела Людмила Галіцина, головний редактор газети "Управління освітою" видавництва "Шкільний світ", арт-терапевт-психолог, випускник програми Американської Ради.

            Методичною службою району підтримується творча участь педагогів у різноманітних конкурсах. Так, в конкурсі «Початкова освіта ХХІ століття» (2007/2008 н.р.) лауреатами стали Баранчук В.Д., вчитель початкових класів Добровеличківської ЗОШ І-ІІІ ст. №1, та  шкільне методичне об’єднання вчителів початкових класів Помічнянського НВК №1 (керівник Тендюк  Л.І.). Керівники позашкільних закладів Бондаренко Т.Л. (Добровеличківський ЦДЮТ) та Міц Т.Л. (Помічнянський ЦДЮТ) взяли участь  у обласному конкурсі методичних розробок з науково-технічної творчості.

У 2008/2009 н.р. директор Добровеличківського навчально-виховного комплексу  «загальноосвітня школа  І-ІІІ ст. №2 – гімназія» Бойченко В.Ю.  стала переможницею Програми Педагогічної майстерності та досягнень вчителів, за підсумками якого проходила стажування у США.

Стоян Алла Миколаївна, заступник директора Добровеличківського НВК №2, відзначена дипломом ІІ ступеня в обласному конкурсі педагогічних проектів «Освіта Кіровоградщини: інноваційний пошук» (2011 р.). Гідно представила район на педагогічній олімпіаді Калініченко Олена Ігорівна, заступник директора Помічнянського НВК №3.

Високий рівень професійної майстерност демонструє бібліотекар  Помічнянської ЗШ №3 Ружанська Т.В., яка виборола  І місце на районному конкурсі «Шкільний бібліотекар - 2009» та стала лауреатом обласного етапу. Матеріали, представлені Ружанською Т.В. у 2010/2011 н.р., підтвердили її професіоналізм, що дало можливість перемогти  в обласному конкурсі «Шкільна бібліотека» в номінації  «Компетентний читач». Крім того, Ружанська Т.В. стала переможцем редакційного конкурсу часопису «шкільна бібліотека» - «Свято у шкільній бібліотеці» за розробку теми «Іван Федоров – засновник книгодрукування в Україні і Росії».

У 2011-2012 н.р. переможцями обласного конкурсу на кращі методичні матеріали щодо здорового способу життя «Здорове майбутнє  Кіровоградщини»  стали Димкова Л.М. (номінація «Урок»), Алєксандров О.В. (номінація «Спортивно-оздоровчі традиції»), Ружанська Т.В. (номінація «Методичні орієнтири»). За перемогу в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту моделей  шкіл сприяння здоров’ю нагороджений педагогічний колектив Добровеличківського  ДНЗ «Ромашка».

Луговий В.В. (Миколаївська ЗШ)  одержав диплом домінанта загальнонаціонального конкурсу зі створення електронних освітніх ресурсів у номінації «Історія, 7 клас».  Малафій В.А., вчитель української мови Миколаївської ЗШ, зайняла ІІ місце у конкурсі видавництва «Ранок» «Скарбничка шкільних перлин» (2012 р.)

Дипломами ІІІ Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій (Черкаси, жовтень 2011р.) за перемогу у номінації «Інновації в організації навчально-виховного процесу в дошкільному, загальноосвітньому та позашкільному навчальних закладах» відзначені Олександрович С.А. та Скороход С.В., вчителі Помічнянської ЗШ №1.

Протягом п’яти років участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року» взяли 46 педагогів району. Переможцями його обласного етапу стали Скороход С.В. (номінація «Фізика», 2009 р.) та Колісніченко С.В. (номінації «Історія», 2011, «Етика», 2012 р.), вчителі Помічнянської ЗШ №1.

Позитивним зрушенням у методичній роботі можна вважати прагнення педагогів району до самостійного пошуку способів підвищення кваліфікації та визнання їх педагогічних здібностей. Так, Панченко Т.І. та Врадій Т.А. (вчителі Добровеличківської ЗШ №1) взяли участь у Міжнародному психолого-педагогічному фестивалі «Перспектива» (м.Іллічевськ). Скороход С.В. (вчитель фізики Помічнянської ЗШ №1) за запрошенням Українського інституту нормативної інформації бере участь у розробці інформаційних паспортів як нової форми подачі учню і вчителю узагальненої інформації про навчальну тему.

Ріст професіоналізму педагогів району доводять проведені на базі наших закладів обласні методичні заходи:

2008-2009 н.р. - засідання обласної творчої групи «ТРВЗ – наукова технологія творчості» (Помічнянські НВК №1, №2, №3),  обласний семінар методистів РМК з питання «Моніторинг як сучасний засіб управління якістю освіти в дошкільному навчальному закладі» (Помічнянські НВК №2, №3, Добровеличківський, Липнязький, Тишківські, Піщанобрідський ДНЗ);

2010-2011 н.р. – семінари голів методичних формувань класних керівників,  завідуючих районними (міськими) методичними кабінетами;

2011-2012 н.р. – семінари методистів районних методичних кабінетів, що відповідають за викладання математики, засідання обласної творчої групи з ТРВЗ (Помічнянські ЗШ №1, №2, №3, Добровеличківська ЗШ №1), засідання обласної творчої лабораторії шкільних бібліотекарів (Помічнянська ЗШ №3).

У 2011 році районним методичним кабінетом розпочалося узагальнення та систематизація роботи над проблемними питанням, у зв’язку з чим пропонувалося проаналізувати дану роботу на рівні навчальних закладів.

Аналізуючи звіти про підсумки роботи над шкільними проблемними питаннями можна зазначити, що в школах району проводиться немала робота щодо вивчення інноваційних технологій та перспективного педагогічного досвіду.

Як видно з таблиці, що додається, більшість навчальних закладів обрали за завдання формування творчої, конкурентно спроможної особистості учня саме через впровадження інноваційних технологій та перспективного педагогічного досвіду.

Для реалізації поставленої мети проводилися різні методичні заходи. Наприклад, в Добровеличківській ЗШ №1 пройшли педагогічні читання «Застосування інноваційних технологій у розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів», в Помічнянській ЗШ №1 – семінар-практикум «Все про інтерактивні методи навчання», в Помічнянській ЗШ №3 – педагогічна конференція «Комп’ютерна техніка в навчально-виховному процесі: стан і перспективи». В Гнатівській ЗШ працювала творча група з проблеми «Удосконалення уроку шляхом особистісно орієнтованого навчання. Впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес». В Липнязькій ЗШ №2 діє теоретичний семінар «Впровадження освітніх інноваційних технологій». В Перчунівському окрузі пройшла спільна педагогічна рада з проблеми «Використання спадщини В.О.Сухомлинського в реалізації інноваційних форм і методів роботи вчителів початкових класів».

Над підвищенням ефективності і якості уроку як основної форми організації навчально-виховного процесу шляхом впровадження сучасних форм і методів роботи з дітьми працює більшість педагогічних колективів району.

  Аспект впровадження інноваційних технологій навчання і виховання відображений в загальношкільній проблемі. Відповідно над цим питанням працюють їх шкільні методичні об’єднання.  Це відображено у концепціях розвитку навчальних закладів району, їх перспективних та річних планах, планах роботи ШМО, методичних рад, самоосвіти. 

  Але попри те, що проводиться немала робота по опануванню педагогічними інноваціями, проблеми нашої діяльності відзначилися на всіх учасниках навчально-виховного процесу.

ПЕДАГОГИ: діагностика, що проводилася останнім часом в навчальних закладах району, показала, що педагоги мають недостатню теоретичну базу для впровадження нововведень. На середньому рівні визначилися педагоги з самооцінкою основних умінь, необхідних вчителю для здійснення інноваційної діяльності. При чому найбільшою є потреба у допомозі з плануванням поетапного впровадження інновації та відбору  критеріїв оцінки результатів.

Як показують матеріали, що узагальнюються під час атестації, більшість вчителів не розуміють та не вміють самі проаналізувати доцільність та результативність запровадження того чи іншого методу навчання.

Якщо проаналізувати все позитивне, що зазначалося вище, можна назвати компетентними у своїй діяльності педагогів небагатьох шкіл району. Це професіонали, які розуміють, що, як і для чого їм треба впроваджувати і мати відповідний результат. Вони мають, чим поділитися з колегами, вони беруть участь у професійних конкурсах і у цьому є прикладом для своїх учнів, вони друкуються у педагогічній пресі та поширюють свій досвід за межами навчального закладу і району.  У них є потенціал та бажання його реалізувати. Це педагоги Добровеличківських  та Помічнянських, Гнатівської та Дружелюбівської, Тишківських та Піщанобрідської, Перчунівської та Миколаївської шкіл.

На жаль, не всі вчителі вищої категорії, яких в районі 27 %, працюють в цих школах.

УЧНІ: некомпетентність педагогів  відповідно впливає і на навчальні досягнення учнів. Перетворення  навчальних занять на «полігон нововведень»  призвів до зниження результатів навчального процесу (як показують звіти про навчальні досягнення учнів за рік, що подаються у відділ освіти).

Участь у конкурсах, що дає можливість дітям реалізувати свої можливості, також беруть учні не всіх навчальних закладів району. З багатьох навчальних предметів наші учні не витримують конкуренції на обласних олімпіадах та конкурсах.

 УПРАВЛІННЯ: недостатній аналіз та контроль за результатами впровадження інновацій перетворив їх на некерований процес. Деякі керівники самі частенько не володіють навіть інформацією про ті технології, які намагаються впровадити їх вчителі.

Для частини керівників району властиві невміння спрогнозувати розвиток закладу, відсутність умінь щодо постійного моніторингу діяльності закладу, небажання дивитися далі господарських проблем.

Звіти про роботу над проблемним питанням, надані керівниками шкіл, засвідчують відсутність системного та планового підходу до вирішення обраних педагогічними колективами завдань. Це становиться очевидним при зміні керівника навчального закладу.

Крім того, не всі школи подали звіти про роботу над проблемним питанням.

 Наказом КОІППО імені Василя Сухомлинського від 19 квітня 2012 року № 384 затверджено Карту інноваційних педагогічних технологій в Кіровоградській області. Відповідно до описів впровадження інновацій, поданих навчальними закладами району, складена Карта педагогічних інновацій в Добровеличківському районі.  

Місце на Карті на даний час мають:

- Добровеличківська ЗШ №1: «Програма «Крок за кроком» (Врадій Т.А.), «Тренінг-спілкування як педагогічна технологія реалізації проекту «Школа проти СНІДу» (Ліщенко Л.А.); 

- Добровеличківський НВК №2: «Технологія колективного творчого виховання» (Поліщук Л.В.);

- Добровеличківський ДНЗ "Ромашка": «Фізичне виховання дітей дошкільного віку за методикою М.Єфіменка» (Іванова О.І.);

- районний методичний кабінет: «Використання рейтингової системи оцінювання ефективності методичної роботи в закладах»;

- Помічнянська ЗШ №1: «Використання мультимедійних засобів в навчально-виховному процесі з астрономії» (Скороход С.В.), «Технологія навчального діалогу» (Вітко М.І.), «Впровадження ТРВЗ-технології» (Олексмандрович С.А.);

- Помічнянська ЗШ №2: «Технологія формування творчої особистості» (Косарєва А.І.), «Впровадження ТРВЗ-технології» (Канівець І.А.), «Викладання курсу «Громадянська освіта» (Гідулян Л.А.);

- Помічнянська ЗШ №3: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в роботі шкільної бібліотеки» (Ружанська Т.В.), «Впровадження ТРВЗ-технології» (Зогова О.Т.);

- Липнязька ЗШ №1: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні суспільних дисциплін» (Мар’янова В.І.), «Використання інтерактивних технологій та впровадження технології ООЖН при викладанні предмету «Основи здоров’я» (Обжелян Л.О.).

Серед педагогічних інновацій, які впроваджуються в навчальних закладах району і внесені до обласної картотеки інноваційних педагогічних технологій також «Ефективні форми трудової підготовки учнів сільської школи» (Добровеличківський МНВК).

Крім того, на виконання наказів управління освіти і науки облдержадміністрації впроваджується програма «ХОУП» (Добровеличківська ЗШ №1 та Тишківська ЗШ №1).

Перчунівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ввійшла до збірки «Школи Кіровоградщини: традиції та інновації», що  виданий КОІППО у 2011 році.

Виникає проблема: всі школи так чи інакше працювали над впровадженням інновацій та перспективного педагогічного досвіду, а узагальнити і представити свої досягнення педагоги не можуть?!?!?!?!?!?

 Підсумовуючи все вище сказане, треба відзначити, що протягом 5 років зроблено багато, педагоги району методом спроб та помилок вивчали різні технологій, створювали власний педагогічний досвід. Настав час для переосмислення рівня своїх компетентностей та спрямування навчального-виховного процесу на формування компетентного учня.

В зв’язку з чим, стратегічним напрямком діяльності та розвитку освіти району на період 2012-2017 рр. обрано запровадження компетентнісно зорієнтованого підходу як основи формування самодостатньої особистості педагога і школяра.    

 

Завідуюча РМК                                                                                                   О.Калашник   

 
Категорія: Довідки, інформації | Додав: ЗавРМК (23.10.2012)
Переглядів: 3334 | Теги: звіт, РМК, науково-методична проблема | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Учитель року 2017
Учитель року-2017
Графік олімпіад
Графік проведення
ІІ етапу
Всеукраїнських
учнівських олімпіад
2016-2017 н.р.
Результати
Результати ІІ етапу
Всеукраїнських
учнівських олімпіад
2016-2017 н.р.
Пошук
Корисні посилання