Четвер, 28.03.2024, 14:08
Комунальна установа
"Добровеличківський методичний центр
педагогічної майстерності"
Вітаю Вас Гость | RSS
//
Меню сайту
Категорії розділу
Олімпіади [80]
МАН, НТУ [4]
Статистика
...
Всього: 111
Нових за місяц: 0
Нових за тиждень: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0

Хлопців: 31
Дівчат: 79
Форма входу
Погода
Головна » Файли » Обдарована дитина » Олімпіади

Рекомендації щодо проведення III етапу ІІ Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2012-2013 навчальному році
04.01.2013, 20:03

Додаток

до листа КОІППО

імені Василя Сухомлинського

від 19.12.2012 р. № 1002

 

Рекомендації щодо проведення III етапу ІІ Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2012-2013 навчальному році

Метою проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з  інформаційних технологій є стимулювання творчого самовдосконалення учнів, зацікавлення їх у поглибленому вивченні інформатики; виявлення та розвиток обдарованих учнів, сприяння розвитку алгоритмічного мислення у школярів, підвищення інтересу до інформаційних технологій.

Документом, що визначає завдання, структуру, технологію проведення Всеукраїнських олімпіад, є Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затверджене наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22 вересня 2011 року №1099 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України від 17 листопада 2011 року за № 1318/20056.

Відповідно до Положення ІІІ етап олімпіади з інформаційних технологій проводиться у два тури.

Апаратне та програмне забезпечення

Олімпіаду доцільно проводити на комп’ютерах із операційними системами Windows XP/7/8. Бажано, на час проведення туру олімпіади, фізично відімкнути локальну мережу від комп’ютерів учасників, якщо вона не використовується для здачі робіт під час туру та якщо не вжито заходів, що унеможливлюють обмін даними між учасниками олімпіади.

Визначити програмне забезпечення для проведення IІІ етапу олімпіади таким чином. Завдання олімпіади розраховані на виконання у середовищі MS Office 2010 Professional (можливе виконання завдань у середовищі MS Office 2003 Professional або MS Office 2007 Professional, при цьому журі ІІІ етапу олімпіади може внести відповідні корективи у критерії оцінювання). Додаткове прикладне програмне забезпечення надається, якщо воно заплановане авторами завдання олімпіади.

Учасникам олімпіади забороняється користуватися власною літературою, друкованими або рукописними матеріалами, засобами комунікації (Інтернет, мобільні телефони, електронні носії інформації тощо).

Оргкомітет олімпіади на час проведення турів олімпіади має забезпечити неможливість взаємодії учасників олімпіади з використанням мережевих технологій, в тому числі і бездротових.

Завдання олімпіади

Олімпіада проводиться у 2 тури.

І тур: Комплексне інтегроване завдання на використання офісних інформаційних технологій, що вивчається в курсі «Інформатика» (крім програмування на VBA).

ІІ тур:Тестування із використанням тестів різних типів, яке охоплює всі напрямки курсу «Інформатика» (окрім програмування), та виконання окремих завдань не зв’язаних тематично.

Зміст завдань для III етапу олімпіади базується на навчальній програмі з курсу «Інформатика» профільного та поглибленого рівнів. Автори задач готують критерії оцінювання завдань, визначають розподіл балів за кожним критерієм та виносять на обговорення журі. Журі на засіданні обговорює та затверджує критерії та розподіл балів до початку перевірки завдань.

Завдання 1-го туру (практичного) розраховане на 4 години, формулюється як тематично цілісне і складається з декількох задач. Завдання будуть розміщені на сайті www.lito.kr.ua/ за декілька годин до початку туру.

Кожна з задач повинна розв’язуватись виключно засобами відповідного умові задачі програмного засобу з пакета офісних додатків MS Office. Особливістю завдання є його комплексність  - авторами моделюється життєва ситуація з певної галузі людської діяльності.

Запропоновані завдання передбачають у:

1)    текстовому процесорі: створення текстового документа із використанням засобів форматування, редагування та пошуку,  вбудованих та звязаних обєктів, стилів, посилань та розсилок, засобів рецензування;

2)    табличному процесорі: створення та опрацювання табличних даних із використанням засобів форматування, редагування, фільтрації, сортування та пошуку,  вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, вбудованих функцій та засобів аналізу даних, ділової графіки;

3)    системах управління базами даних: проектування моделі бази даних та її реалізація з можливістю опрацювання даних на рівні таблиць, запитів, форм та звітів (форматування, редагування, пошук, фільтрація, сортування та обчислення за допомогою вбудованих функцій);

4)    програмі для створення презентацій: проектування моделі презентації та її реалізація із використанням засобів форматування та редагування, анімації, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, посилань, створення навігації по слайдах, використання елементів керування.

Під час роботи над завданням учасник самостійно обирає послідовність виконання окремих його складових. Кожна задача оцінюється визначеною кількістю балів відповідно до критеріїв. Результатом роботи учасника є загальна сума балів за кожну виконану задачу. 

Учасникам забороняється використання VBA та програмних засобів, які не вказані у завданні. Файл-розв’язок не повинен містити копії змісту файлів-зразків (наприклад учаснику надано файл-зразок у вигляді скріншоту сторінки текстового документа, і учасник здав на перевірку копію цього скриншоту у файлі-результаті). Необхідно звернути увагу на неприпустимість використання у файлах-розвязках абсолютних посилань.

Завдання ІІ туру розраховане на 4(3) години, включає невеликі за обсягом завдання та тестові питання. Робота приймається у присутності учасника.

 

Запитання щодо умов завдань

Учасники олімпіади повинні мати змогу поставити запитання стосовно умов задач виключно у письмовому вигляді. Як свідчить практика Всеукраїнських та міжнародних олімпіад, бажано надавати цю можливість лише протягом першої години кожного з турів. Якщо за цей час учасники знайдуть помилку або двозначність в формулюванні завдання, тоді до тексту завдання необхідно буде внести поправку та вчасно оголосити про неї усім учасникам.

Запитання, що ставить учасник, повинні передбачати відповідь «Так» або «Ні». У випадках, коли запитання сформульоване таким чином, що на нього не можна відповісти «Так» або «Ні» (відповідь на запитання учасника міститься у явному вигляді в умові задачі; запитання стосується розв’язку задачі, термінології програмних засобів, які використовуються для виконання олімпіадного завдання), член журі повинен відповідати: «Не коментую».

Бажано, щоб на запитання, які стосуються задачі, відповідала одна й та ж людина. У такому випадку учасники отримують однакові відповіді на однакові запитання. Відповідь на питання учасника надається членом журі  письмово.

Перевірка завдань

Завдання виконані учасниками І туру ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій надсилаються єдиним архівом від району (міста) в день проведення (не пізніше 15.00 години) до журі ІІІ етапу на електронну адресу chms@i.ua.

Необхідно звернути особливу увагу на суворе дотримання вимог до формату, змісту та імен файлів-результатів. Учаснику забороняється вносити у зміст файлів-результатів будь-яку інформацію, яка ідентифікує учасника олімпіади. У разі порушення вимог до учасників застосовуються санкції: відсотки штрафних балів або незарахування задачі взагалі.

Правильне розв’язання кожного завдання 2-го туру оцінюється кількістю балів відповідно рівню складності. Учаснику забороняється  наводити будь-які міркування та коментарі, що пояснюють його вибір відповіді.

Особливості проведення III етапу олімпіади 2012/2013 року

І тур відбуватиметься 9 лютого 2013 року дистанційно синхронно з іншими областями, що обрали цей спосіб, використовуючи завдання, які будуть розроблені Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти та надіслані до місць  проведення за декілька годин до початку туру. Перевірка проводитиметься членами журі ІІІ етапу згідно з рекомендаціями, наданими Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти.

ІІ тур проходитиме 10 лютого 2013 року очно на базі КДПУ імені Володимира Винниченка. Початок о 9.00 в 214 аудиторії семиповерхового корпусу.

Подання звітів та заявок на участь у IІІ етапі олімпіади.

Звіти про проведення ІІ етапу та заявки на участь команд у ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій (за наведеною нижче формою) слід подати до 3 січня 2013 року на адресу КОІППО імені Василя Сухомлдинського (науково-методична лабораторія інформатики та інформаційних технологій навчання).

Рекомендована література

1.     Блюттман К., Фриз У. Анализ данных в Access. Сборник рецептов / К. Блюттман, У. Фриз. –СПб.: Питер, 2008. – 352 с.

2.     Бодрик О. О., Захар О. Г., Потапова Ж. В. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з інформатики. 11 клас / О. О. Бодрик, О. Г. Захар, Ж. В. Потапова – X.: Видавництво «Ранок», 2010. – 136с.

3.     Завадський І. О., Забарна А. П. Microsoft Excel у профільному навчанн: [навч. посіб.]/ І. О. Завадський, А. П. Забарна. К.: Вид. група BHV, 2011. 272 с.: іл.

4.     Кашаев С. М. Офисные решения с использованием MS Excel 2007 и VBA (+CD) / С.М. Кашаев – СПб.: Питер, 2009. – 352 с.:ил.

5.     Костюков В. П., Мотурнак Є. В. Інформаційний працівник : [навч. посіб.]/ В.П. Костюков, Є.В. Мотурнак. К.: Вид. група BHV. 2011. 336 с.: іл.

6.     Кузічев М.М. І Всеукраїнська олімпіада з інформаційних технологій: пошуки, досвід, перспективи / М. М. Кузічев //  Комп’ютер в школі та сім’ї. – 2004. - №7. - С.48-50.

7.     Кузічев М. М. Олімпіада з інформаційних технологій / М. М. Кузічев //  Комп’ютер в школі та сім’ї. – 2004. - №8. - С.44-47.

8.     Левченко О. М. та ін. Основи створення комп’ютерних презентацій: [навч. посіб.] / О. М. Левченко, І. В. Коваль, І. О. Завадський. К.: Вид. група BHV, 2009. — 368 с.: іл.

9.     Несен, А. В. Microsoft Word 2010: от новичка к профессионалу / А. В. Несен. - М. : Солон-Пресс, 2011. - ISBN 978-5-91359-096-1. - 448 с. : ил.

10.    Пикуза В., Гаращенко А. Экономические и финансовые расчеты в Excel. Самоучитель (+ CD)/ В. Пикуза, А. Гаращенко. – СПб.: Питер; К.: Издательская группа BHV, 2008. – 397 с: ил. 

11.    Саймон Дж. Анализ данных в Excel: наглядный курс создания отчетов, диаграмм и сводных таблиц / Дж.Саймон. – К.: Диалектика, 2004. - 528 с.: ил.

12.    Сергеев АП. Microsoft Office 2007. Самоучитель /  А. П. Сергеев. - М.: Изд. дом "Вильямс", 2007. - 432 с.

Рекомендовані Інтернет-джерела


·     http://office.microsoft.com;

·     http://www.iitzo.gov.ua;

·     http://www.fontstuff.com/excel/index.htm;

·     http://www.mathtools.net/Excel/index.html;

·     http://www.firststeps.ru/;

·     http://msoffice.nm.ru/;

·        http://www.exceltip.com/category.html;

·        http://www.microsoft.ru/offext/documents/office/list.aspx?id=79;

·          http://www.planetaexcel.ru/index.php;

·        http://wordexpert.ru/ 




Категорія: Олімпіади | Додав: ЗавРМК | Теги: ІКТ-олімпіада
Переглядів: 1404 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Обласний педагогіч
Обласний педагогічний Марафон Штрихи до портрета Василя Сухомлинського
Учитель року 2018
Учитель року-2018
Новий навчальний рік
Про організацію
навчально-виховного
процесу
у 2018/2019 н.р.
Результати
Результати ІІ етапу
Всеукраїнських
учнівських олімпіад
2018-2019 н.р.
ЗНО
Одеський регіональний
центр
оцінювання якості
освіти
Пошук
Корисні посилання